Wooden Shjips w/ Holy Monitor - Live @ Gagarin 205, Athens
Ένα από τα live που περιμέναμε με χαρά και προσμονή, από την ημέρα που ανακοινώθηκε ήταν αυτό των Wooden Shjips, του νεοψυχεδελικού ροκ κουαρτέτου από το San Fransisco. Πέραν των εξαιρετικών άλμπουμ που έχουν κυκλοφορήσει, με πιο πρόσφατο το "V." (2018), αυτό που συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στο να ακούγεται όλο και περισσότερο η μπάντα, ήταν η εμφάνισή της στο Plisskën του 2014 και το word of mouth που ακολούθησε αυτής στη χώρα μας.
Η διοργάνωση από την ομάδα του Plisskën για ακόμα μία φορά άρτια, κάτι μάλλον εύκολο πια μετά τα απαιτητικά χρονοδιαγράμματα των φεστιβάλ που διοργανώνουν. Μοναδικό μελανό σημείο που κυρίως έχει να κάνει με την ύπαρξη του εξώστη, ήταν η εντονότατη διαφορά στην ποιότητα του ήχου μπροστά και στο πίσω μέρος του Gagarin. Ενώ μπροστά ήταν άρτιος και όλα ακούγονταν όπως έπρεπε, πίσω και κάτω από τον εξώστη ήταν πιο μπουκωμένος και έχανε αισθητά. Ίσως μια μελέτη από το Gagarin 205 με την προσθήκη επιπλέον ηχείων κάποια στιγμή να βοηθούσε αποτελεσματικά.
Holy Monitor
Στις 9μμ βγήκε στη σκηνή μία από τις σημαντικότερες εγχώριες psych rock μπάντες, οι Holy Monitor. Ξεκινώντας δυναμικά με fuzzy κιθάρες, επαναλαμβανόμενα psych riffs και αυτοπεποίθηση στη σκηνή, μας κέρδισαν από το πρώτο δευτερόλεπτο, ανεβάζοντας τη διάθεσή μας και θέτοντας υποψηφιότητα για ένα από τα καλύτερα opening acts που είδαμε φέτος.
Σίγουρα πρόκειται για ένα συγκρότημα που μετουσιώνει γόνιμα τις μουσικές επιρροές του (Black Lips, The Brian Jonestown Massacre, Wooden Shjips), δημιουργώντας κάτι φρέσκο και ελπιδοφόρο για την ελληνική σκηνή. Θεωρώ ότι θα είναι από τις μπάντες που θα ακουστούν ακόμα περισσότερο στο προσεχές μέλλον.
Photo by Afroditi Zaggana Photography
Photo by Afroditi Zaggana Photography
Wooden Shjips
Όπως είχε προγραμματιστεί, στις 10μμ ανέβηκαν στη σκηνή οι Wooden Shjips, επιστρέφοντας στην Αθήνα πέντε χρόνια μετά την κορυφαία εμφάνισή τους στο Plisskën Festival του 2014.
Μπροστά από τα εξαιρετικής έμπνευσης visuals, το συγκρότημα έπαιζε ασταμάτητα, χωρίς να απευθυνθεί στο κοινό, από το οποίο έμοιαζε αποκομμένο. Ως θεατής δεν καταλάβαινες για το πότε βρισκόσουν μέσα στον μουσικό κόσμο της μπάντας, χορεύοντας ασταμάτητα στους ρυθμούς τους και ταξιδεύοντας νοερά... στην Καλιφόρνια.
Photo by Afroditi Zaggana Photography
Μεταξύ άλλων, ακούσαμε τα Black Smoke Rise, Ride On και Flight, όλα παρουσιασμένα με έναν πιο ονειρικό και μεστό τρόπο, σε εκτελέσεις καλύτερες από τις αντίστοιχες των άλμπουμ στα οποία βρίσκονται. Αναμενόμενα κορυφαία στιγμή το Staring At The Sun, με τις επαναλαμβανόμενες αέρινες μελωδίες και την αέρινη φωνή του Ripley Johnson να αναδεικνύουν την καλλιτεχνική του αξία, αλλά και η πολύ δυνατή διασκευή του Buddy των Snapper, στο εντυπωσιακό κλείσιμο της βραδιάς.
Photo by Afroditi Zaggana Photography
Η μουσική τους ήταν κατά διαστήματα πολύ δυνατή και χαοτική (με την καλή έννοια του όρου). Νότες και μουσικά μοτίβα αναμειγνύονται, επαναλαμβάνονται σε θορυβώδεις μουσικές λούπες, έχοντας ως κύριο μέσο τις δυνατές fuzzy κιθάρες.
Τα visuals, στα οποία αναφέρθηκα παραπάνω, προσέδωσαν μία εκπληκτική διάσταση στην όλη εμπειρία, "ζωγραφίζοντας" στην ουσία τη μουσική μπροστά μας, αποτυπώνοντας τα τραγούδια σε θολές στρώσεις χρώματος. Αυτή η θολή οπτικοακουστική ψυχεδέλεια κατέκλυσε το Gagarin και κυρίευσε τις αισθήσεις μας.
Photo by Afroditi Zaggana Photography
Οι μεγάλες μουσικές παρενθέσεις μουσικού χάους, άλλοτε συμπλήρωναν άρτια τα πιο μελωδικά κομμάτια και άλλοτε έρχονταν ηθελημένα σε αντίθεση με αυτά, εγκλωβίζοντας το κοινό σε μία ονειρική ατμόσφαιρα, σε ένα εξαιρετικό live, αντάξιο των προσδοκιών μας.
Photo by Afroditi Zaggana Photography
Photo by Afroditi Zaggana Photography
Photo by Afroditi Zaggana Photography