clocksound.gr
Search
facebook twitter youtube rss instagram

Η SAMA' στο ClockSound.gr εν όψει Plisskën Festival (gr + eng)

Alexis Karahalios: Είσαι ο άνθρωπος που έφερε το κίνημα της techno στην Ramallah. Πώς άρχισαν όλα; Πόσο εύκολο ήταν για ένα κορίτσι της Παλαιστίνης που υποφέρει, να είναι πρωτοπόρος ενός τέτοιου κινήματος;

SAMA’: Όλα άρχισαν με μία αποτυχία, όπως γίνεται συνήθως. Γνώρισα όμως μία γυναίκα, την Fidaa, η οποία έστρωσε τον δρόμο για την πραγματοποίηση αυτού του γεγονότος. Δεν ήταν εύκολο, αλλά δεν ήταν και τόσο δύσκολο όσο ακούγεται (μιλώντας καθαρά για την προσωπική μου εμπειρία, δε γενικεύω γιατί είναι σίγουρα πολύ πιο δύσκολα σε άλλα μέρη). Στη Ramallah οι άνθρωποι ήταν ιδιαίτερα υποστηρικτικοί, ιδίως η οικογένειά μου, η οποία με βοήθησε να συνεχίσω και να φτάσω εδώ που βρίσκομαι τώρα.

 

A.K.: Είσαι η πρώτη Παλαιστίνια DJ και ηλεκτρονική παραγωγός. Πώς είναι η ηλεκτρονική σκηνή στην Παλαιστίνη σήμερα και πώς βλέπεις το μέλλον της;

S: Πιστεύω ότι θα έχει ένα ενδιαφέρον μέλλον, αρχίζει να μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο και όλο και περισσότερα μουσικά πράγματα συμβαίνουν κάθε μέρα. Εν τω μεταξύ, προσπαθούμε να διοργανώσουμε ένα φεστιβάλ και βλέπουμε πώς θα πάει.

 

sama-clocksound-interview-02-cover

Photo by Roddy Bow

 

A.K.: Η μουσική σου είναι ένα συναρπαστικό μείγμα δυναμικής και επιθετικής techno και house, με μία απόλυτα ισορροπημένη μουσική αρμονία. Από πού πηγάζει η έμπνευσή σου;

S: Κυρίως από τα πάρτυ και τον χορό. Ειλικρινά, ακούω πολλή μουσική και όσον αφορά την techno, ακούω ό,τι παράγεται και αγοράζω αυτά που θεωρώ ενδιαφέροντα. Αγαπώ τις μελωδίες και τα synthesizer, συγκεντρώνομαι ιδιαίτερα στο πώς χρησιμοποιούνται τα synths και ακόμα και αν δεν παίξω ένα κομμάτι, που να έχει από πίσω του μία τέλεια παραγωγή, παρ’ όλα αυτά το αγοράζω ως ένδειξη σεβασμού στον παραγωγό.

 

A.K.: Πες μας λίγα πράγματα για τον τρόπο με τον οποίο κάνεις τις παραγωγές σου. Υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που ακολουθείς ή είναι διαφορετικά κάθε φορά;

S: Εξαρτάται, ορισμένες φορές έχω κάποια πράγματα στο μυαλό μου, τα οποία θέλω να βγάλω έξω, οπότε απλά παίρνω ένα synth και τα βγάζω. Από την άλλη, άλλες φορές ξεκινάω να παίζω έναν τυχαίο ήχο ή απλά με ένα drumloop. Αυτήν την περίοδο, χρησιμοποιώ το Ableton και το Reason τα οποία συνδέω μέσω του Rewire. Επίσης έχω ένα σωρό από αναλογικά synthesizer και drum-machines, τα οποία προτιμώ να χρησιμοποιώ σε σχέση με synths που βασίζονται σε software. Από εκεί και πέρα συνεχίζω και όπου με βγάλει. Δοκιμάζω πολλά και διαφορετικά πράγματα και τα στέλνω σε πολλούς ανθρώπους, για να πάρω γνώμες, σε παραγωγούς τους οποίους σέβομαι αλλά και στη μητέρα μου, έτσι ώστε να έχω μία γνώμη από τελείως διαφορετική οπτική γωνία. Υποθέτω ότι ακόμα το ψάχνω.

 

A.K.: Τι εξοπλισμό χρησιμοποιείς στα live;

S: Στα live χρησιμοποιώ τα Push 2, System-1 και Minalogue.

 

sama-clocksound-interview-05

At Sziget Festival

 

A.K.: Διοργάνωσες το πρώτο Boiler Room στην Παλαιστίνη. Πόσο εύκολο ήταν αυτό και πώς ήταν αυτή η εμπειρία;

S: Δεν το διοργάνωσα, έπαιξα σε αυτό. Ειλικρινά, με κάλεσαν και δεν το πίστευα. Μου είπαν ότι ήθελαν να κάνουν ένα Boiler Room στην Παλαιστίνη καθώς και ένα ντοκιμαντέρ και δεν κατάλαβα γιατί. Δεν ήταν εύκολο, ιδίως για την ομάδα του Boiler Room, αλλά στο τέλος πραγματοποιήσαμε ένα όνειρο, το οποίο αρχικά φαινόταν αδύνατο. Ήταν ένα τέλειο πάρτυ. Σε ευχαριστώ Boiler Room για αυτό.

 

 

A.K.: Θα θεωρούσες τη μουσική σου ως μέσο αντίστασης για εσένα και για τη χώρα σου;

S: Μπορεί να είναι σίγουρα. Για εμάς, το να μπορούμε να διασκεδάζουμε και να χορεύουμε ισοδυναμεί με το να δραπετεύουμε από την κατοχή και είναι ένας τρόπος αντίστασης. Και με τη δημιουργία νέων πραγμάτων, αποδεικνύουμε ότι η Παλαιστίνη υπάρχει, σε αντίθεση με ό,τι λένε οι χάρτες της Google ή οποιοσδήποτε άλλος.

 

A.K.: Βλέπουμε πολλούς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, όπως ο Banksy, ο Roger Waters και ο Brian Eno να στήνουν ένα βήμα για να υποστηρίξουν τη δικαιοσύνη και την ελευθερία στην Παλαιστίνη και/ή να μποϋκοτάρουν το Ισραήλ. Ποια είναι η γνώμη σου πάνω σε αυτό; Πιστεύεις ότι όσοι ασχολούνται με τις τέχνες έχουν την ευθύνη να εξετάσουν τις συνέπειες τις δουλειάς τους, όταν εμπλέκονται σε μία κατάσταση ριζικής ανισότητας;

S: Φυσικά και έχουν. Αν οι πολιτικοί που έχουν αυτήν τη δουλειά, δεν κάνουν τίποτα, είναι καλό ότι οι καλλιτέχνες που έχουν φωνή το κάνουν. Αλλιώς τι έχει μείνει; Η μουσική έχει να κάνει με την ελευθερία και την ισότητα. Μας βοήθησαν να στείλουμε ένα μήνυμα στους ανθρώπους που δε θέλουν να ακούσουν.

 

A.K.: Πες μας λίγα λόγια για τoν μουσικό εκδοτικό οργανισμό Awyav που ξεκίνησες με την Eka3.

S: Είναι ένας μουσικός εκδοτικός οίκος, που συναναστρέφεται με indie καλλιτέχνες των κρατών της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής και βοηθάει τους δημιουργούς ενός συγκεκριμένου περιεχομένου να βρούν άδειες και την τέλεια μουσική για τη δουλειά τους.

 

A.K.: Από ποιους καλλιτέχνες έχεις επηρεαστεί περισσότερο;

S: Όσον αφορά την techno; Από τους Stephan Bodzin, James Zabiella, James Holden, Max Cooper, Jon Hopkins και πολλούς άλλους.

 

A.K.: Τι ακούς αυτές τις μέρες;

S:

 

A.K.: Ανυπομομνούμε να σε δούμε στο live της Αθήνας. Τι να περιμένουμε από εσένα στο PlisskëFestival? 

S: Και εγώ, δεν έχετε ιδέα πόσο!

Να περιμένετε ορισμένα groovy hardcore πράγματα. Ειλικρινά, ακόμα δεν έχω τελειώσει την περιοδεία μου με το Sodassi Project, οπότε δεν έχω ξεκινήσει την προετοιμασία, αλλά θα κατακτήσω το beatport σύντομα.

 

A.K.: Σε ευχαριστούμε ξανά και θα σε δούμε σύντομα!

S: Ευχαριστώ!

 

* Διαβάστε την πλήρη προεπισκόπηση των συνακτών μας για το φετινό Plisskën, με όλες τις πληροφορίες για τα venues και τα εισιτήρια.

** Ευχαριστούμε τη Θεοδώρα από το τμήμα επικοινωνίας του Plisskën που για τη μεσολάβησή της ώστε να πραγματοποιηθεί η συνέντευξη με τη SAMA’ .

*** Cover photo by Renaud Bouchez

 

plissken-winter-fest-2018-728x90

 

English Version

 

Alexis Karahalios: You actually brought the techno movement into Ramallah. How did it all start? How easy was it for a young girl in suffering Palestine to be the pioneer of such a movement?

S: Well, it started with a failure as everything does. But then I met this woman called Fidaa who paved the way for it to be an actual reality. It was not easy but it was not as hard as it sounds (talking from personal experience and not generalising because it is definitely harder in different places), in Ramallah people were really supportive, especially my family which made me go through with it till I reached where I am now.

 

A.K.: You are the first Palestinian DJ and electronic producer. How is the electronic scene nowadays in Palestine and what do you think of its future?

S: I think it has an interesting future, it is starting to grow with more and more happening everyday. I am really excited to see what will happen in the future... for the meantime wer trying to plan a festival and see how that goes. :)

 

A.K.: Your music is a fascinating combination of powerful punchy Techno and House with a well balanced music harmony. Where is your inspiration coming from?

S: From partying and dancing so much. I honestly listen to a lot of music, and in techno i listen to everything that was produced, and I just buy what i like and what i find interesting. I love melodies and synthesizers, I really concentrate the most on how the synths are used, and even if i don't play a track that is brilliantly produced, i still buy it out of respect to the producer.

 

sama-clocksound-interview-01

At 101 for Amman من أجل عمان

 

A.K.: Tell us a few things about the way you produce. Are there any specific steps you follow, or is it different every time?

S: It depends, sometimes i already have a thing in mind that i want to take out, so i just hold the synth and bring it out. On the other hand there are other times that i start with a random sound or just with a drum loop. I currently use Ableton and Reason in Rewire all the time. I also have a bunch of analog synthesizers and drum machines that i prefer using to software based synths. and i just go with the flow. I try a lot of different things and I send it around to a lot of people to have some feedback, I would send it to producers I respect and at the same time to my mom for example to get an extremely different point of view. I guess I am still figuring it out

 

A.K.: What equipment do you use in your live set up?

S: In live I use the Push 2, the system-1 and a Minilogue.

 

A.K.: You organised the first Boiler Room in Palestine. How easy was it and how was the whole experience?

S: I didn't organise it, I played in it. They honestly called me and i didn't believe it, they said they want to do a Palestine Boiler Room and documentary and I didn't understand why. It was not easy, definitely not for the boiler room team, but at the end we made a dream that was not possible come true. It was a brilliant party. Thank you Boiler Room for this.

 

 

A.K.: Would you consider your music as a means of resistance for you and your country?

S: It can definitely be. For us it is simply to enjoy and dance, being able to escape the occupation is a way of resistance. And by creating new things and a scene we create the proof that Palestine still exists no matter what google maps or anyone says.

 

A.K.: We see many artists from all over the world, like Banksy, Roger Waters and Brian Eno who make a stand in support of justice and freedom in Palestine and/or boycott Israel. What do you think of this? Do you believe that those who work in the arts have a responsibility to consider the impacts of their work when engaging in a situation of radical inequality?

S: Of course they do. If politicians with this specific job are not doing anything, it is good that artists who have a voice do. Otherwise what is left? Music is about freedom and equality. They helped us send a message to the people that dont want to listen.

 

sama-clocksound-interview-03

Photo by Tristan Popescu

 

A.K.: Please, tell as a few words about the Awyav publishing agency that you started with Eka3.

S: It is a Music Publishing house that deals with Indie artists from the MENA region, and assists content makers to find licenses and the perfect music for their work.

 

A.K.: Which artists have inspired you the most?

S: Techno wise? Stephan Bodzin, James Zabiella, James Holden, Max Cooper, Jon Hopkins and many many more

 

A.K.: What are you listening to these days?

S:

 

A.K.: We are really looking forward to seeing you live in Athens. What should we expect from you in Plisskën Festival?

S: Me tooooo you have no idea :)

Expect some groovie hard core stuff.. Honestly I havent finished my tour with Sodassi Project yet, so I still didnt start preparing, but I am invading beatport soon ;)

 

A.K.: Thank you again and see you soon!

S: Cheers. Thank you.

 

* Read the full preview of our colleagues for this year's Plisskën here, with all the information about the venues and the tickets.

** We would also like to thank Theodora from the Plisskën Festival communication team for mediating the interview with SAMA'. "

*** Cover photo by Renaud Bouchez

 

plissken-winter-fest-2018-728x90

 

Timetable:

 

news/181129-plissken-programma-emfanisewn.jpg

Σχετικά άρθρα

Banner
Banner