Ο Forest Swords μίλησε στο ClockSound ενόψει του Plisskën Festival
Στις 3 Νοεμβρίου και την πρώτη κύρια μέρα του Club To Club Festival είχαμε την τύχη να δούμε ζωντανά για πρώτη μας φορά τον Forest Swords. Αποτέλεσε χωρίς αμφιβολία ένα από τα καλύτερα live του φεστιβάλ.
Αυτό που δε μπορούσαμε να φανταστούμε είναι ότι σε πολύ σύντομο διάστημα θα αποτελούσε την "αλλαγή" στο 90+ λεπτό για το Plisskën Festival ελέω της ακύρωσης της εμφάνισης του Black Milk.
Εδώ και λίγες ημέρες δέχθηκε να μιλήσει στο ClockSound.gr και τον Cassetta Di Mondo.
Διαβάστε παρακάτω τι μας είπε:
Cassetta Di Mondo: Τι είναι αυτό που συνήθως σε εμπνέει για να γράφεις μουσική; Έχεις ένα συγκεκριμένο δομημένο τρόπο για το σχεδιασμού των δίσκων σου;
Forest Swords: Γενικά δουλεύω με loop από μια μελοδία που έχω σκεφτεί, ή με ένα μικρό κομμάτι ήχου που βρίσκω ενδιαφέρον. Ξοδεύω πολύ χρόνο στο looping γύρω από την ίδια μελωδία ξανά και ξανά και προσπαθώ να δουλεύω σε beats και πολυεπίπεδες ιδέες. Τότε είναι που τα διαχωρίζω μεταξύ τους και τα τοποθετώ σε τμήματα για να κάνουν πλήρη κομμάτια. Σχεδόν όλα τα κομμάτια ξεκινούν με αυτόν τον τρόπο. Γενικά ξοδεύω πολλά πολύ χρόνο για μικροαλλαγές στην προσπάθεια να βρω κάτι που να βγάζει νόημα για μένα σε κάποιο επίπεδο, συναισθηματικά ή φυσικά. Μερικές φορές παίρνει λεπτά και μερικές φορές ημέρες.
C.D.M.: Κατά κύριο λόγο, οι εμφανίσεις σας συνοδεύονται από video art / σύγχρονο χορό και αυτό μπορεί επίσης διαπιστώνεται σε βιντεοκλίπ σας. Είναι αυτό κάτι σημαντικό για εσάς; Τα θεωρείτε ως ένα κομμάτι των ζωντανών εμφανίσεων και της δημιουργίας σας;
F.S.: Μου αρέσει να δουλεύω με την οπτική πλευρά των πραγμάτων - έχω προσωπικά backgroung στο graphic design οπότε προσεγγίζω τα πάντα οπτικά, ακόμα και την ίδια μουσική: για μένα είναι ένα δημιούργημα επιπέδων, χρωμάτων και στρωμάτων.
Για τις ζωντανές εμφανίσεις, έχω πάντα επίγνωση του γεγονότος ότι πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στην οπτική πλευρά των πραγμάτων και του / των μουσικού / ών πάνω στη σκηνή. Θα ήταν άσκοπο να ήμουν πάνω στη σκηνή, αν δεν υπήρχε σχέση ή διαδραστικότητα μεταξύ του τι παίζω και τι συμβαίνει στη σκηνή μαζί με μένα.
Στο Plissken πρόκειται να είναι πολύ απλό το set up - μόνο εγώ, ο μπασίστας μου και ο φωτισμός. Θα παίζω νέο υλικό για πρώτη φορά, και θέλω να αισθάνομαι οικεία, συνδεδεμένος και δυνατός. Ξέρω ότι το ελληνικό κοινό είναι πολύ αφοσιωμένο και ενθουσιώδες και εύχομαι να δημιουργηθεί μια πραγματικά καλή ενέργεια στο συναυλιακό χώρο. Θα ακούσουν μερικά κομμάτια από το επικείμενο άλμπουμ μου για πρώτη φορά.
C.D.M.: Ο ήχος σας φέρνει εν μέρει στο νου κάποια κομμάτια downtempo από το "Rhythm And Stealth" των Leftfield. Ποιες είναι οι επιρροές σας; Κάποιοι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες που θαυμάζεις;
F.S.: Μεγάλωσα στη δεκαετία του '90, οπότε μπάντες όπως οι Leftfield και οι Massive Attack, με τους οποίους συνεργάστηκα πρόσφατα με για νέα μουσική, αποτέλεσαν μια μεγάλη αφορμή για να ανακαλύψω πόσο ισχυρή θα μπορούσε να είναι η ηλεκτρονική μουσική. Λατρεύω επίσης κλασικούς boundary-pushing καλλιτέχνες όπως οι Beach Boys και η Kate Bush, η οποία έγγραψε "γενναία" ποπ μουσική, και σύγχρονες ηλεκτρονικούς συνθέτες όπως ο Ben Frost και ο William Basinski. Πρόσφατα ακούω και τζαζ πάρα πολύ: Duke Ellington, Don Cherry, και Herbie Hancock.
C.D.M.: Τι περιμένετε από το show σας στην Αθήνα; Το Plisskën είναι ένα φεστιβάλ που έχει βασιστεί σε μεγάλο βαθμό σε Έλληνες καλλιτέχνες. Είχατε την ευκαιρία να ακούσετε κάποιον απ' αυτούς; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο όνομα από το line up (ελληνικά ή διεθνή), που ανυπομονείτε να δείτε / ακούσετε;
F.S.: Έχω παίξει στο Plisskën ήδη μία φορά πριν και είχα περάσει πολύ καλά παρακολουθώντας τους Έλληνες καλλιτέχνες και DJs. Λατρεύω το πόσο φιλόξενο είναι το Ελληνικό κοινό. Γνωρίζω είναι δύσκολο για πολλούς Έλληνες καλλιτέχνες να βρουν ευκαιρίες εκτός Ελλάδας, και είναι κρίμα επειδή υπάρχει πολύ ενδιαφέρουσα τέχνη, οπότε είμαι ευγνώμων που μπορώ να παίζω σε φεστιβάλ σαν αυτό. Νομίζω ότι το lineup είναι εξαιρετικό φέτος και ανυπομονώ να δω τον Negros Tou Moria στην Αθήνα, τον οποίο έχω τσεκάρει μέσω YouTube.
C.D.M.: Πώς βλέπετε τον ήχο του Forest Swords να διαμορφώνεται στο μέλλον; Σας αρέσει να κρατάτε γραμμική σχέση με τις αρχικές σας παραγωγές;
F.S.: Στα επόμενα λίγα χρόνια, θα ήθελα να προσπαθήσω να δουλέψω περισσότερο στο σύγχρονο χορό, το θέατρο και τον κινηματογράφο - το έργο που έχω κάνει τα τελευταία δύο χρόνια σε αυτούς τους τομείς έχει μου έδωσε πραγματικά τη δυνατότητα να εξερευνήσω τον ήχο, την επικοινωνία και τα visuals με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, και όλα αυτά έχουν επηρεάσει τον τρόπο με το οποίο προσεγγίζω τη δική μου ηχογραφημένη μουσική ως Forest Swords. Είναι πραγματικά συναρπαστικό να είναι σε θέση να επεκταθείς και να δοκιμάσεις νέα πεδία που δεν περιστρέφονται μόνο γύρω από τον κύκλο του να βγάζεις ένα άλμπουμ ή να περιοδεύεις.
C.D.M.: Το Fabric [London] μεταξύ άλλων clubs στο Ηνωμένο Βασίλειο (Arches στη Γλασκώβη) κλείνουν το ένα μετά το άλλο και αυτό βάζει ένα εντελώς διαφορετικό γύρισμα για τη νυχτερινή ζωή της χώρας και για την κουλτούρα του clubbing. Πώς βλέπετε αυτό να επηρεάζει την σκηνή γενικότερα; Νομίζετε παραγωγές θα εκτραπούν από το παραδοσιακό 4-beat set up (techno house);
F.S.: Δεν ξέρω πώς αυτό θα έχει επίπτωση στην ίδια τη μουσική. Αλλά σίγουρα θα επηρεάσει τις χώρους στους οποίους ακούγεται η ηλεκτρονική μουσική. Το πρόβλημα με το κλείσιμο του κλαμπ, όπως το Arches και το Fabric, είναι ότι ωθεί underground clubbing, σε παράνομους και υπόγειους χώρους, η οποίοι μπορεί να είναι λιγότερο ασφαλείς και να είναι δυσκολότερο να αστυνομεύονται σωστά.
Η αστυνομία και τα συμβούλια θα πρέπει να εργάζονται χέρι-χέρι με τα clubs για να διασφαλιστεί ότι είναι ασφαλή μέρη για να απολαύσει κανείς τη μουσική σε λογικά πλαίσια. Οι άνθρωποι πάντα θα θέλουν να κάνουν clubbing και να μείνουν έξω μέχρι αργά, και το κλείσιμο νόμιμων και με άδειες clubs δεν πρόκειται να δημιουργήσει ένα υγιές περιβάλλον ή ένα υγιές μέλλον για την κουλτούρα του clubbing και τους νέους γενικότερα.
Ο Forest Swords θα εμφανιστεί στη Main Stage του Plisskën Winter Festival στις 3 Δεκεμβρίου.