Laurel Halo - Live @ St. Paul's Sessions, Athens
Το Σάββατο 18 Νοεμβρίου, στα πλαίσια των St Paul's Sessions 2, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την Laurel Halo στην Αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου στο Σύνταγμα, σε μία διοργάνωση της Groove Productions.
H Laurel Halo δραστηριοποιείται στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, με τον ήχο της να εμπεριέχει avant-pop, experimental και ambient μουσικά στοιχεία, τα οποία συμπληρώνουν τα ιδιαίτερα φωνητικά της. Το πρώτο της album "Quarantine" κυκλοφόρησε το 2012 στην εταιρία Hyperdub Records και γνώρισε αυξημένη αναγνώριση από τα μουσικά media, με τις ευρείες επιρροές του από το Detroit techno μέχρι την free jazz. Η μουσική δραστηριότητα της Halo που είχε αρχίσει αρκετά νωρίτερα, με την κυκλοφορία διαφόρων EPs, συνεχίστηκε αμείωτη με την κυκλοφορία του δεύτερου album της "Chance Of Rain" το 2013 και του πιο πρόσφατου πονήματός της "Dust", τον φετινό Ιούνιο. Το "Dust" περιείχε συνεργασίες με διάφορους avant garde καλλιτέχνες, όπως τον συνθέτη και κρουστό μουσικό Eli Keszler, ο οποίος συνόδευσε την εμφάνιση της Laurel το βράδυ του Σαββάτου.
Laurel Halo
Όπως εχουμε συνηθίσει, με απόλυτη συνέπεια στις 21:15 τα φώτα σβήνουν και στη σκηνή εμφανίζεται η Laurel Halo στα πλήκτρα και στον λοιπό ηλεκτρονικό εξοπλισμό και ο Eli Keszler στα drums, μπροστά σε πλήρες ακροατήριο για τον χώρο, καθώς και αυτό το event των St Paul's Sessions ήταν sold-out.
Παρόλο που αναμέναμε ότι η Laurel να παρουσιάσει κυρίως το καινούριο της album, η εμφάνισή της εκκινεί με δύο instrumental κομμάτια. Το πρώτο αποτελεί ένα free jazz ύφους ορχηστρικό κομμάτι, με ένα κολάζ ήχων από καμπανάκια, μεταλλικούς θορύβους, αλλά και κελαηδίσματα πουλιών, όλα πάνω σε ένα ρευστό ambient υπόβαθρο το οποίο ο Keszler εμπλουτίζει με το αρκετά αφαιρετικό drumming του, ενώ η σύνθεση μοιάζει να αποκτάει συγκεκριμένο ρυθμό και σαφή μορφή και υπόσταση μόνο προς το τέλος της. Τόσο η Laurel όσο και ο Eli με δυσκολία διακρίνονται πάνω στη σκηνή, καθώς ο φωτισμός είναι χαμηλός αλλά και οι ίδιοι είναι αφοσιωμένοι στο έργο τους, επιλέγοντας σχεδόν μηδενική αλληλεπίδραση με το κοινό.
Η δεύτερη instrumental σύνθεση που παρουσιάζουν βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε προηχογραφημένους ήχους εγχόρδων και πνευστών, προσιδιάζοντας το ύφος που διακατέχει το "Dust", στο οποίο η Halo κάνει εκτενή χρήση αυτών των στοιχείων σε αντίθεση με το παλιότερο αμιγώς "ηλεκτρονικό" υλικό της. Η σύνθεση αυτή παρόλο που εκκινεί εξίσου αφηρημένα με την πρώτη, εξελίσσεται ρυθμικά σε μικρότερο διάστημα και σύντομα καταλήγει σε ένα minimal beat στο οποίο αναδεικνύονται τα ιδιαίτερα γυρίσματα στα drums του Keszler.
Στη συνέχεια, έρχεται η ώρα για τα κομμάτια του "Dust", ξεκινώντας με το Sun To Solar, εναρκτήριου κομματιού του album, σε μία σχεδόν αγνώριστη εκτέλεση. Στην έκδοση που ακούσαμε, η ταχύτητα του κομματιού έχει πέσει στο μισό, τα διακοπτόμενα beats του original έχουν αντικατασταθεί από αφαιρετικά ρολαρίσματα στα drums, ενώ βάση του αποτελεί μία ambient μελωδική βάση που δημιουργεί η Laurel, πάνω στην οποία τοποθετεί την πολύ όμορφη μελωδική φωνή της. Στη βασική μελωδική γραμμή του κομματιού προστίθενται κάποια προηχογραφημένα φωνητικά, ενώ η Laurel αξιοποιεί σε μεγάλο βαθμό την εναλλαγή live και προηχογραφημένων vocals, επεκτείνοντας σημαντικά τη διάρκεια της εκτέλεσης του κομματιού.
Το επόμενο κομμάτι που ακούσαμε είχε έναν απόκοσμο χαρακτήρα και βασιζόταν σε παραμορφωμένες φωνητικές λούπες, αφαιρετικές μελωδίες και ρυθμικά σχήματα, πριν καταλήξει σε μία φωνητική μελωδία που μέσω vocoder ακουγόταν σαν ένα μπάσο αντρικό ρομπότ, ενώ στη συνέχεια στη σύνθεση προστέθηκαν πάλι πιο γήινοι ήχοι, όπως μαρίμπα και chimes.
Σε γενικότερες γραμμές, όλο το set της Laurel βασίστηκε σε συνθέσεις που είχαν μία ambient βάση, εμπλουτισμένη συνήθως με λούπες φυσικών ήχων και σποραδικές μελωδίες, αποφεύγοντας τη χρήση σκληρών ήχων, αφαιρετικά ρυθμικά σχήματα που παραπέμπουν στη free jazz και live φωνητικά ή λούπες, οι οποίες όμως δεν έρχονταν ποτέ σε πρώτο πλάνο, όπως συμβαίνει στο πρώτο album της "Quarantine" ή στο τελευταίο "Dust". Τα ρυθμικά ή και οριακά techno στοιχεία που υπάρχουν στις υπόλοιπες κυκλοφορίες της, ειδικά στα "Chance Of Rain" και "In Situ" δεν φάνηκαν στην εμφάνισή της.
Οποιαδήποτε κομμάτια προέρχονταν από το "Dust" παρουσιάστηκαν σε πραγματικά σχεδόν αγνώριστες εκτελέσεις, με μοναδική εξαίρεση ίσως το Jelly, του οποίου η live εκτέλεση ενδεχομένως να ήταν καλύτερη και από τη studio εκδοχή του album.
Η Laurel έμεινε στη σκηνή των St Paul's για περίπου μία ώρα, αποχαιρετώντας μάλλον σχετικά απότομα το κοινό. Συνολικά η εμφάνισή της ήταν ηχητικά ενδιαφέρουσα, αλλά θεωρώ ότι δεν πρόσθεσε κάποιο σημαντικό στοιχείο σε ό,τι έχουμε ακούσει στις studio κυκλοφορίες της και αφήνω εσκεμμένα εκτός το έργο της ως dj, το οποίο είναι μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Η ambient jazzy αισθητική της ήταν καλά στιλιζαρισμένη και σίγουρα πολύ καλά εκτελεσμένη, με την πραγματικά εξαιρετική συμβολή του Eli Keszler, αλλά συνολικά αρκετά πιο υποτονική από το εξωστρεφές ύφος του "Dust".
Venue: St. Paul's Anglican Church, Athens
Date: 18.11.2017
Hosted by Groove Productions
Photos by Valentina Vagena
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε για μια ακόμα φορά την Groove Productions για την πρόσκλησή της στις ιδιαίτερες αυτές εκδηλώσεις και να υπενθυμίσουμε τα πολύ ενδιαφέροντα ονόματα που θα ακολουθήσουν στα πλαίσια των St Paul's Sessions 2:
- ION: 16.12.2017,
- The Man from Managra: 20.1.2018,
- Prurient: 10.2.2018,
με line-up που, όπως πληροφορηθήκαμε, σύντομα θα εμπλουτιστεί περαιτέρω.