St. Vincent - Live @ Le Trianon, Paris
Παρίσι, η πιο όμορφη πόλη του "δυτικού" κόσμου κατά τον γράφοντα. Η πόλη στην οποία αποθεώνεται μεταξύ άλλων το στυλ και όλα όσα το συνοδεύουν.
Σε αυτήν την πόλη, λοιπόν, δεν θα μπορούσε να μην εμφανιστεί η γλυκύτατη και επίσης πάντα κομψή Annie Clark.
Τρία και πλέον χρόνια μετά την τελευταία φορά που είχαμε δει την St. Vincent στο Παρίσι της Ανατολικής Ευρώπης, ήτοι Βουδαπέστη, βρεθήκαμε στο ιστορικό Le Trianon δίπλα σχεδόν στο περίφημο Moulin Rouge, σε μια περιοχή βέβαια του Παρισιού που έχει έντονο το τουριστικό στοιχείο και δεν ενδείκνυται για ουσιαστική αναζήτηση της πόλης...
Φθάσαμε στην ώρα μας και κατά τη διάρκεια της μίνι ταινίας "The Birthday Party" προθέρμανσης-σχόλιο για την κοινωνική πραγματικότητα, σκηνοθετημένη για το άνοιγμα της τρέχουσας περιοδείας της St. Vincent. Προλάβαμε το τέλος της, στο οποίο παρουσιαζόταν ένα πάρτι γενεθλίων στο οποίο ο εορτάζων ντυμένος Panda αποκαλύπτεται στο τέλος ότι έχει ... αποβιώσει, κλιπ από το οποίο ουσιαστικά έρχεται στο νου το νέο της κομμάτι Happy Birthday, Johnny.
Καταλάβαμε σχετικά άμεσα στο live, ότι η όλη προσέγγιση της Annie Clark που σε συνέπεια με το νέο της άλμπουμ με τους δηκτικούς τίτλους Hang On Me, Pills, Los Ageless, Masseduction, θέλει ξεκάθαρα να προκαλέσει την προσοχή μας αλλά και να μιλήσει για τα στερεότυπα και τις συνήθειες της σύγχρονης ζωής.
Στη Βουδαπέστη είχαμε δει ένα δυναμικό show όπου η - εξαιρετική κιθαρίστρια - Annie Clark είχε δείξει όλες τις αρετές της στη σκηνή με μια πλήρη μπάντα όμως. Το όμως αφορά στο γεγονός ότι αυτή τη φορά, μέχρι αποδείξεως του εναντίον, όλο το show της ήταν προηχογραφημένο εκτός από τα φωνητικά και την κιθάρα της. Σε κάθε περίσπτωση ζήσαμε σε όλη την έκταση της βραδιάς μια πολύ προσεγμένα στημένη συναυλία από την αβάν γκαρντ πριγκίπισσα της indie pop.
Η St. Vincent έκανε την είσοδό της σε μια προοδευτικά ανοιγόμενη, εξ αριστερών μας, αυλαία παίζοντας τα Marry Me, Now Now, The Strangers και Actor Out of Work.
Μέχρι να ανοίξει τελείως η αυλαία και τελικά να βρεθεί στη μέση περίπου του πρώτου σετ ξαπλωμένη στο πάτωμα να τραγουδάει το Strange Mercy με έναν μοναδικό τρόπο που δεν είχαμε ξαναδεί σε live:
Digital Witness, Rattlesnake, και Birth In Reverse έκλεισαν το πρώτο μέρος με πολύ δυναμικό τρόπο και κάνοντας μας να μπαίνουμε για πρώτη φορά σε κλίμα διασκέδασης και όχι μόνο απόλαυσης του live. Μέχρι εκείνη τη στιγμή καθόμασταν στον εξώστη και στη συνέχεια και με την αφορμή του διαλείμματος αποφασίσαμε να περάσουμε στην πλατεία ώστε, αν και με πολύ - πολύ κόσμο γύρω μας, να χορέψουμε λιγάκι...
Όπερ και εγένετο, μέρος Β'. Μια τεράστια οθόνη ξεπρόβαλε και, αν και μόνη της η Annie, και ναι με προηχογραφημένα all the way να την συνοδεύουν, ζήσαμε μια αρκετά πιο έντονη συναυλία.
Αλλεπάλληλοι χρωματισμοί, φοβερά βίντεο μας έβαλαν για τα καλά στο κλίμα του τελευταίου δίσκου της "MASSEDUCTION" και όλες σχεδόν οι μελωδίες μας παρέσυραν την περισσότερη ώρα.
Παίζοντας στην ολότητά του το νέο της δίσκο ο οποίος ίσως να μην είναι κορυφαίος, αλλά μετά από αρκετά ακούσματα είναι σίγουρα χαρακτηριστικός και με μελωδίες που είναι δύσκολο να ξεχαστούν. (Pills, Masseduction, Los Ageless, Happy Birthday, Johnny, New York)
Τα φώτα ήταν στατικά και η όλη εντύπωση προερχόταν από την - κυρίως στατική - St. Vincent και τα βίντεο πίσω της, τέλεια στημένα όλα τους, και με την ίδια να ταιριάζει και να εναρμονίζεται άψογα με το όλο κόνσεπτ που ήθελε να μας προσφέρει.
Είναι αλήθεια ότι η Clark εκτός από ταλαντούχα μουσικός είναι και πολύ έξυπνη στο πως να τραβάει την προσοχή. Θεωρούμε ότι ο ήχος της είναι πάντα φρέσκος και "δικός της" αλλά αυτό το live μας άφησε μια περίεργη γεύση με σημάδια κενότητας αφότου αφήσαμε τον χώρο.
Ενώ είχε πολύ καλές στιγμές και ήταν τέλεια στημένο, τελικά κατά κάποιον τρόπο δεν άφησε την θετική εμπειρία μιας συναυλίας που σε απορροφάει. Μένουν οι εικόνες, τα χρώματα, ο εξαιρετικός ήχος, η αξιολάτρευτη και πανέμορφη Clark, αλλά το ουσιαστικό live experience ήρθε για να μη μείνει και τόσο πολύ στο μυαλό μας.
Venue: Le Trianon, Paris
Date: 24.10.2017
Hosted by Live Nation France
Photos by ClockSound (link)