Οι Playground Theory στο ClockSound.gr
Οι Playground Theory είναι ένα Αθηναϊκό συγκρότημα που ιδρύθηκε το 2009 και έκανε τις πρώτες του live εμφανίσεις το 2011. Πυρήνα του συγκροτήματος αποτελούν: η Μάρσια Ισραηλίδη (φωνή, στίχοι, πιάνο, synths), ο Δημήτρης Νέγκας (synths, piano, στίχοι) και ο Βαγγέλης Κατσουλάκης (drums).
Το 2013 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους album, "Speaking of Secrets" στην εταιρία Puzzlemusik, το οποίο υφολογικά κινείται στον χώρο της dream pop, ενώ έχει και διάσπαρτες ηλεκτρονικές επιρροές. To 2016 κυκλοφόρησαν, στο ίδιο label, το εξαιρετικό album "Connect The Dots" και εν αναμονή του νέου τους album με τίτλο "Tears Go Upwards", πρόσφατα κυκλοφόρησαν το πρώτο single του album, Escape The Night.
Στις 21 Οκτωβρίου, θα εμφανιστούν στην Αθήνα, στο Gagarin 205 στα πλαίσια του πολύ ενδιαφέροντος C-Loud Fest, δίπλα σε σχήματα όπως οι Keep Shelly in Athens, ο Monsieur Minimal και ο Papercut, σε μία παραγωγή της Cooking Brass.
Εν όψει της εμφάνισής τους, το ClockSound επικοινώνησε μαζί τους για μια συνέντευξη.
Η.Σ.: Το πρώτο σας album, "Speaking of Secrets" κυκλοφόρησε το 2013, ενώ πέρσι απολαύσαμε το πολύ καλό "Connect the Dots". Τι διαφορές και ομοιότητες θεωρείτε ότι υπάρχουν ανάμεσα στις δύο αυτές κυκλοφορίες;
Playground Theory: Και τα δύο στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στις μελωδίες και την ατμόσφαιρα. Κατά μία έννοια, το “Connect The Dots” ουσιαστικά αποτελεί την φυσική εξέλιξη του "Speaking Of Secrets" αλλά με μεγαλύτερο πειραματισμό με μη δυτικές κλίμακες. Επίσης, θα λέγαμε ότι είναι λίγο πιο άμεσο, πιο γήινο και με «λιγότερο στρογγυλεμένες άκρες». Τέλος, η αλήθεια είναι ότι είχαμε πολύ καλύτερη εικόνα για το τι πραγματικά θέλαμε να κάνουμε και πώς.
Η.Σ.: Η μουσική σας θα μπορούσε να οριοθετηθεί σε μία συγκεκριμένη κατηγορία, για παράδειγμα dream pop; Πώς το υλικό σας διαμορφώνεται ανάλογα με τα ακούσματα και τις επιρροές σας;
P.T.: Δύσκολα να μπει σε μια κατηγορία. Γενικότερα πιστεύουμε ότι είναι pop και έχει πολλά ατμοσφαιρικά στοιχεία. Κατά τη διάρκεια των συνθέσεων και ηχογραφήσεων των κομματιών, όντως, κάποια ακούσματα περνάνε άμεσα, ενώ οι βασικές επιρροές πάντα καθορίζουν το τελικό αποτέλεσμα της παραγωγής.
Η.Σ.: Αναφορικά με συγκεκριμένα κομμάτια, προσωπικό μου αγαπημένο είναι το Little Things, μου βγάζει μία όμορφη orbital-ική νοσταλγία, το Waves έχει πάει πολύ καλά με 37.000 views στο YouTube και πολλές ραδιοφωνικές αναπαραγωγές, ενώ το Prison Song έκανε αίσθηση με τον ελληνικό του στίχο. Εσείς έχετε προσωπικά αγαπημένα, κομμάτια με τα οποία είστε περισσότερο δεμένοι;
Βαγγέλης: Προσωπικά το Sunshine με μια πιο space rock κατεύθυνση, από τον πρώτο μας δίσκο, καθώς και το Princess από τον τελευταίο, αλλά και η παραλλαγή του με τη φωνή του Alex Basman.
Δημήτρης: Να μην ξεχάσουμε και τα Rain και Illusion που έχουν ακουστεί αρκετά. Πέρα από αυτά τα κομμάτια που αναφέρεις, προσωπικά είμαι δεμένος και με κομμάτια λιγότερο γνωστά, όπως τα A Never Empty Picture και Stuff Dreams Are Made Of.
Μάρσια: Το Rain.
Η.Σ.: Και τα δύο album σας κυκλοφόρησαν από την Puzzlemusik, πώς προέκυψε η συνεργασία αυτή; Πόσο εύκολο είναι να προωθηθεί ένα συγκρότημα από μία μικρή ανεξάρτητη εταιρία;
P.T.: Με τον Χρήστο Αλεξόπουλο (ιδρυτή της Puzzlemusik) γνωριζόμασταν από το Ωδείο που δίδασκε και παρακολουθούσαμε μαθήματα. Μέσα από τη γνωριμία αλλά και κάποια σεμινάρια που παρέδιδε ο ίδιος και μας βοήθησαν να ολοκληρώσουμε ιδέες αλλά και να γράψουμε νέο υλικό, προέκυψε η πρόταση για δισκογραφική δουλειά. O Χρήστος παραμένει δάσκαλος, συνεργάτης και φίλος.
Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης θα απαντήσουμε με μια δικιά μας ερώτηση «Πόσο εύκολο είναι να εκπαιδευτεί το ελληνικό κοινό να ακούει μουσική πέρα από αυτή που του πλασάρουν για εμπορικούς λόγους;»
Η.Σ.: Αναφορικά με τη συγγραφή των κομματιών, ποια είναι η συνήθης διαδικασία που ακολουθείτε;
P.T: Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη φόρμουλα. Αυτό που βέβαια συμβαίνει με μας συχνότερα είναι να γράφεται πρώτα η μουσική και μετά η μελωδία της φωνής και οι στίχοι. Σε πολλά κομμάτια δε, έχουν χρησιμοποιηθεί παλαιότερα ποιήματα της Μάρσιας, όπως για παράδειγμα στο Still και στο Sun Inside.
Η.Σ.: Πότε να περιμένουμε νέο υλικό από τους Playground Theory; Τι να αναμένουμε υφολογικά;
P.T: Στις 13 Οκτωβρίου κυκλοφόρησε το νέο μας single Escape The Night, μαζί με το remix του από τον Fading Soul. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πριν το καλοκαίρι του 2018 θα κυκλοφορήσει η νέα μας ολοκληρωμένη δουλεία, η οποία ίσως να ακουστεί πιο ηλεκτρονική, θα έχει πάλι αρκετά Mediterranean στοιχεία και θα είναι επηρεασμένη από την “dream pop” αισθητική. Παρόλα αυτά, σε εμάς, για κάποιο λόγο, μας φαίνεται αρκετά διαφορετική! Ίσως για αυτό να ευθύνεται και η πιο εξωστρεφής dance κατεύθυνση που έχει το νέο μας υλικό.
Η.Σ.: Θα θέλατε να πείτε λίγα λόγια για το setup που χρησιμοποιείτε στις ηχογραφήσεις αλλά και τις live εμφανίσεις σας;
P.T: Η πρώτη έκδοση κάθε κομματιού συνήθως δημιουργείται σπίτι μας, στο "minimal home studio" που διαθέτουμε. Στις τελικές παραγωγές συνεργαζόμαστε με τον Γιώργο Πρινιωτάκη και το στούντιο του, χρησιμοποιώντας ψηφιακό και αναλογικό εξοπλισμό. Ο Γιώργος θα συμμετέχει και ως μουσικός στην καινούργια μας δουλεία, παίζοντας κιθάρα σε κάποια κομμάτια.
Στα live, προσπαθούμε να προσομοιώσουμε, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, τον ήχο από τα δεκάδες layers που έχει κάθε κομμάτι μας στην στούντιο εκτέλεσή του!
Προς αυτή την κατεύθυνση, τελευταία έχουμε εντάξει την χρήση laptop και live electronics στις εμφανίσεις μας. Παράλληλα, πέρα από τα γνωστά όργανα (πλήκτρα, κιθάρα, μπάσο, drums, drumpads, διάφορα πετάλια κιθάρας-μπάσου κλπ.), χρησιμοποιούμε ήδη, από την εποχή του προηγούμενου album, αρκετά κρουστά (bongos, τουμπερλέκι, shakers, ινδιάνικα κρουστά κλπ.!) για να υποστηρίξουμε την πιο ανατολίτικη αισθητική που έχουμε δώσει στα κομμάτια μας.
Η.Σ.: Ποια ελληνικά συγκροτήματα εκτιμάτε;
P.T: Το ευχάριστο με την ελληνική σκηνή είναι ότι πλέον εκτός από ποιότητα υπάρχει και μεγάλη ποικιλία στο ύφος, έτσι ώστε να ακούμε και να βλέπουμε σχήματα που πραγματικά μας συναρπάζουν και στις δύο αυτές διαστάσεις. Αν αρχίσουμε να λέμε ονόματα σίγουρα θα ξεχάσουμε πολλά.
Η.Σ.: Πώς θα χαρακτηρίζατε με μία λέξη τα υπόλοιπα σχήματα του C-Loud Fest;
P.T: Papercut: Λυρισμός
Monsieur Minimal: Party
Keep Shelly In Athens: Νοσταλγία
Η.Σ.: Τι να αναμένουμε από εσάς στην εμφάνισή σας στο C-loud Fest;
P.T: Θα παίξουμε δύο από τα καινούργια μας κομμάτια αλλά και μια διασκευή, μαζί με αγαπημένα κομμάτια από τα πρώτα μας άλμπουμ. Εκτός από τον Γιώτη Πετρέλλη στα κρουστά και τον Τόλη Μετζιδάκη στο μπάσο, θα είναι μαζί μας επίσης ο Σταύρος Κωστιδάκης (aka Cryintro) στα electronics και ο Φοίβος Ζήτης στην κιθάρα.
Η.Σ.: Ευχαριστούμε πολύ για τη συζήτηση, καλή επιτυχία στο live!
P.T: Ευχαριστούμε!
Playground Theory Official Facebook page