ClockSound
Search
facebook twitter youtube rss instagram
Festival Calendar
Festival Calendar
Underworld - Barbara Barbara, we face a shining future

Underworld - Barbara Barbara, we face a shining future

Rate
7.5

Ο μοιραίος «βιογραφικός» διαχωρισμός που σχεδόν πάντα ερχόταν στο μυαλό όταν σκεφτόμουν τους Underworld είχε ως βάση την περίοδο που η ιστορική παρέα του Romford είχε στις τάξεις της τον Darren Emerson, που μαζί με τον Rick Smith καθοδηγούσαν το μεγαλύτερο κομμάτι της παραγωγής, συνεπικουρούμενοι από την ωμή ενέργεια της σκοτεινής ποίησης και live παρουσίας του Karl Hyde.

Στην “μετά Emerson” εποχή (με τελευταίο δυνατό της δείγμα το Βeaucoup Fish, 1999), όταν και ο ίδιος αποχώρησε αναζητώντας μια καριέρα επικεντρωμένη στο DJ-ing, η αλήθεια είναι ότι οι κυκλοφορίες ενώ συνέβαιναν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, δεν εντυπωσίαζαν ιδιαίτερα. Οι συνεργασίες με πολλούς και διαφορετικούς παραγωγούς (Paul Van Dyke αλλά και High Contrast από την drum and bass Hospital Records) δε φέρανε κάποια κυκλοφορία εφάμιλλη του παρελθόντος. Παρά όλα αυτά, οι Underworld προσέγγισαν ένα διαφορετικό σύμπαν κατά τη διάρκεια αυτή, με συμμέτοχη σε αρκετά soundtracks, με πιο σημαντικό φυσικά επίτευγμα αυτό της μουσικής επιμέλειας της τελετής έναρξης των ολυμπιακών αγώνων του Λονδίνου, ως αγαπημένα πλέον παιδιά του Danny Boyle.

Η 9η κατά σειρά κυκλοφορία τους είναι και αυτή που πιθανόν να μας υπενθυμίσει πως μπορούν και κλείνουν ευχάριστα ακόμα το μάτι σε ένδοξες στιγμές του παρελθόντος.

Στο I Exhale ο Hyde επιστρατεύει τα φωνητικά που έκαναν τα φεστιβάλ του πλανήτη να φωνάζουν "lager lager lager" ντύνοντας τη "σκαστή" ρυθμική δομή με αρκετά κοψίματα να κάνουν το κομμάτι πιο εμφατικό. Τα strings αλλά και τα πλήκτρα του If Rah μοιάζουν σα να γράφτηκαν για ένα πιο αργόσυρτο Push Upstairs προετοιμάζοντας στην ουσία για το πανδαιμόνιο του Low Burn που είναι και κατά τη γνώμη μου το κομμάτι του δίσκου. Ένα πραγματικό anthem Παρασκευής, με τον Hyde να χρησιμοποιεί την επανάληψη αλλά και την ηχώ, ώστε να υποστηρίξει αρμονικά το ατμοσφαιρικό background του track. Το πώς μπορεί να κάνει αυτό το σχήμα clubs να ιδρώνουν χρησιμοποιώντας τις λέξεις pony και panic στην ίδια πρόταση, είναι κάτι που μόνο οι ίδιοι γνωρίζουν να κάνουν καλά.

Το κιθαριστικό διάλλειμα που θυμίζει τις συνθέσεις του Santaolalla στο Santiago Cuatro συνεχίζεται στο Motorhome ενώ το Ova Nova κινείται σε πιο pop δομές χωρίς όμως να ευτελίζει τον ήχο του. Τα γυναικεία back vocals του Nylon Strung δένουν αρμονικά ένα σύνολο που κάνει τους Underwold να ξεχωρίζουν στην ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής ως ένα σχήμα που έχει τη δυνατότητα να γίνεται ρυθμικό, επιθετικό, φεστιβαλικό αλλά και μελωδικό, αρμονικό. Να γράφει ξέφρενους ύμνους αλλά και «μπαλάντες» και τέλος να καταφέρνει να απευθύνεται, αλλά και να γίνεται αποδεκτό, από θεατρικές σκηνές ως και στάδια.

Αυτό που κατάφεραν στο "Barbara" είναι να αγκαλιάσουν και πάλι το σημαντικό παρελθόν τους, αλλά και να κοιτάξουν μπροστά στο τι ακόμα μπορούν να προσφέρουν σε μια σκηνή που έχει ελάχιστα παραδείγματα παρόμοιας αφοσίωσης.

Ο τίτλος του δίσκου δανείστηκε μια από τις τελευταίες προτάσεις του πατέρα του Karl Hyde στην μητέρα του Barbara πριν "χαθεί" μέσα στο 2015, όταν εκείνη ανησυχούσε για το δυσοίωνο μέλλον χωρίς τη παρουσία του. Και όπως φαίνεται από την ακρόαση, τα καλύτερα είναι ακόμα μπροστά.   

Caroline Distribution (Astralwerks), 18.03.2016

Σχετικά άρθρα