ClockSound
Search
facebook twitter youtube rss instagram

Bon Iver - Live @ Yes 24 Live Hall, Seoul

Κυριακή βράδυ, 12 Ιανουαρίου και -καθόλου τυχαία- βρεθήκαμε στη Άπω Ανατολή και δη στην Νότια Κορέα, μια χώρα που μπήκε στο χάρτη των συζητήσεών μας μετά τους επιτυχημένους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1988. Ο λόγος, οι περίφημοι πλέον Bon Iver που από την περίοδο που των σχετικά μικρών venues πλέον δοκιμάζουν την τύχη τους σε μεγαλύτερες αρένες και το όνομά τους αναφέρεται συχνά στα Grammys και δεσμεύει τα headlining slots των ανά τον κόσμο φεστιβάλ.

Η Κορέα, φιλόξενη πολύ και ανταποκρινόμενη άμεσα για τη διαπίστευσή μας, αποτέλεσε το εναρκτήριο λάκτισμα του Ασιατικού τους τουρ και ενδεχόμενα το "soundcheck" των επερχόμενων lives. Το Yes 24 Live Hall ήταν ένα διπλάσιου μεγέθους Gagarin 205 και έχω την εντύπωση ότι ίσως να μην έγινε ούτε sold-out (μέχρι μια εβδομάδα πριν το live υπήρχαν διαθέσιμα εισιτήρια). Αυτό ίσως να δείχνει και τη διαφορά με τους Ιάπωνες των οποίων τα εισιτήρια κυκλοφορούν ήδη στη δευτερογενή αγορά. 

[Προκαταβολικά και προεξοφλώντας το συμπέρασμα του feeling που αποκόμισα] είναι ότι όσο ο Justin Vernon νιώθει πιο καλά προσωπικά τόσο πιο χαμηλή η ποιότητα της δουλειάς του. Και εξηγώ:

 

boniver-01

Photo by ⓒ KAIPAPARAZZI

 

Η συναυλία με ακρίβεια λεπτού ξεκίνησε στις 7 το απόγευμα και με ένα διάλειμμα 15 λεπτών (για να πάει για κατούρημα όπως μας είπε ο Justin!...) κράτησε περίπου 2 ώρες. Διάστημα αρκετά καλό δεδομένου ότι συχνά μπορεί κανείς να δει συναυλίες της 1 ώρας και 15 λεπτών.

Όπως μπορείτε να δείτε και από τη setlist η μπάντα εστίασε αρκετά -και αναμενόμενα- στη νέα της δουλειά "i,i". Λέμε μπάντα διότι ο Vernon πλέον έχει χρίσει τους συνοδοιπόρους του ως πλήρη μέλη των Bon Iver (Sean Carey, Matt McCaughan, Mike Lewis, Andrew Fitzpatrick, Rob Moose και Jenn Wasner). Ο ίδιος άλλωστε έχει αναγάγει την έννοια της συνεργασίας σε τρόπο ζωής και μέσω του κινήματος/πλατφόρμας PEOPLE.

Ο νέος δίσκος, για ένα φαν όπως ο υπογράφων, ήταν ένα συντηρητικό βήμα, αν όχι ένα βήμα προς τα πίσω. Ένα άλμπουμ ελεύθερο στο οποίο εκτιμώ ότι έχει δουλευτεί αρκετά και από τον Sean Carey, ο οποίος πλέον στο live setup κάθεται ακριβώς δίπλα στον Vernon με το drum-set του, ένδειξη για το πόσο σημαντικός είναι για τη μπάντα.

Το "i,i" είναι μια καλή δουλειά, η οποία όμως έχει σημείο αναφοράς τον πήχη του επιπέδου του "22, A Million", που αν ξεπεραστεί θα πρέπει να τους συγκρίνουμε πλέον ευθέως με μπάντες όπως οι Beatles, Radiohead, R.E.M.. 

 

boniver-10

 

Η φαρέτρα γεμάτη από πειραματικούς ήχους που χρειαζόταν να προσαρμοστούν στη setlist της βραδιάς... Το αποτέλεσμα εκτιμώ σχετικά ασύνδετο. Έχοντας ζήσει τη μπάντα να παίζει χωρίς καν διακοπές μεταξύ των κομματιών, το live της περασμένης Κυριακής έμοιαζε περισσότερο σαν μια υποχρέωση που έπρεπε να βγει παρά σαν κάτι αυθόρμητο και εκστατικό. 

Σε μια τέλεια παραγωγή της εταιρείας που ανέλαβε το live, το κοινό στατικό όσο δε φαντάζεστε, σου έδινε την εντύπωση ότι παρακολουθούσε σινεμά παρά συναυλία. Άλλη κουλτούρα, άλλες αντιδράσεις βέβαια. Αυτό όμως δεν αναιρεί ότι το συνολικό κλίμα δε μπορεί να επηρεαστεί, και την ίδια τη μπάντα αντίστροφα. Και τελικά την εντύπωσή μου για το τι έζησα.

 

boniver-03

Photo by ⓒ KAIPAPARAZZI

 

O Vernon κυκλοφόρησε πέρσι μια δουλειά που περισσότερο μοιάζει με ένα αποτέλεσμα συνεργασιών και δοκιμών εν μέσω της εκτενούς περιοδείας που κράτησε σχεδόν 3 χρόνια (!) για το "22, A Million" παρά μια δουλειά που έχει προσδώσει το δικό του μελωδικό magic touch. Οι ήχοι του "i,i" λοιπόν έδιναν την εντύπωση ότι "διέκοπταν" την ομαλή ροή του live. Και αυτό γιατί όταν έχει συνηθίσει το κοινό με άλμπουμ στα οποία το ένα κομμάτι αποτελεί προπομπό του επόμενου τότε αυτό ξενίσει/ξινίζει στα νέα τραγούδια των Bon Iver.
 
 

boniver-05

Photo by ⓒ KAIPAPARAZZI

 

Κορυφαίες στιγμές του live ήταν αναπόφευκτα μερικά από τα καλύτερά του συναυλιακά κομμάτια: 33 GOD, Perth, Creature Fear και Blood Bank. Από το "i,i" έπαιξαν όλα τα κομμάτια, διασκορπισμένα μέσα στη βραδιά. Προσωπικά μ' άρεσε περισσότερο η εκτέλεση του Salem.

Καταλήγοντας μετά το αρχικό statement, ο Vernon αφιέρωσε πολλά χρόνια και πολύ κόπο δημιουργίας για τους τρεις πρώτους δίσκους του. Τα αποτελέσματα, που προέκυψαν από την αφοσίωσή του στο γράψιμο, την περίφημη απομόνωσή του για το "Bon Iver" αν θέλετε, και το ταξίδι του στη Σαντορίνη για να να αρχίσει να γράφει το κορυφαίο 22 (OVER S∞∞N), ήταν εξαιρετικά και θα αποτελούν σημεία αναφοράς για τη μουσική 10-ετίας που πέρασε. Αυτή τη φορά "άνοιξε της πύλες" των Bon Iver με ένα διαφορετικό αποτέλεσμα, του οποίου θετικό πρόσημο είναι ότι είναι "διαφορετικό", με την έννοια ότι δεν επαναλαμβάνει τον εαυτό του.

To αποτέλεσμα της εμφάνισής τους πιστεύω ότι προκύπτει και από την ίδια τη μουσική, με το υλικό πλέον να μην είναι διαμαντένιο, αλλά ένα σκαλί πιο κάτω.

Η μπάντα σε κάθε περίπτωση είναι ενεργή και προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι μόλις τελειώσει η τρέχουσα περιοδεία ο Vernon θα καταφέρει να δουλέψει ξανά με τα παλαιότερα υψηλά στάνταρ του.

 

Venue: Yes 24 Live Hall, Seoul, South Korea

Hosted by: Private Curve

Written by Y.Z.

Photos by ⓒ KAIPAPARAZZI

Photo Gallery on Facebook

 

boniver-08

Photo by ⓒ KAIPAPARAZZI

 

boniver-07

Photo by ⓒ KAIPAPARAZZI

 

boniver-09

Photo by ⓒ KAIPAPARAZZI

 

boniver-06

Photo by ⓒ KAIPAPARAZZI

 

boniver-04

Photo by ⓒ KAIPAPARAZZI

 

Σχετικά άρθρα

Banner
Banner