ClockSound
Search
facebook twitter youtube rss instagram

NOS Primavera Sound Porto 2019: Kate Tempest, Modeselektor, Erykah Badu, etc (Day 3)

Φτάνοντας στο Σάββατο, με τη βεβαιότητα πλέον ότι ο καιρός ήταν με το μέρος μας και με τις αναμνήσεις των δύο προηγούμενων ημερών (Day 1 & Day 2) φρέσκιες ακόμα, η συνειδητοποίηση ότι το φεστιβάλ (και μαζί του η παραμονή μας στο Porto) πλησίαζε προς το τέλος του, μας προκάλεσε μια ελαφρά μελαγχολία. Αλλά η μέρα - και κυρίως η νύχτα - προβλεπόταν μεγάλες και ενδιαφέρουσες˙ την επομένη θα είχαμε χρόνο για απολογισμούς, νοσταλγία και, κυρίως, ξεκούραση...

 

190606-nos-primavera-sound-porto-cover-2

Photo by Henrique Pratas 

 

Αυτές είναι οι συναυλίες που παρακολουθήσαμε την τρίτη και τελευταία μέρα του NOS Primavera Sound:

 

Lucy Dacus

Η αλήθεια είναι ότι το live της Αμερικανίδας Lucy Dacus δεν ήταν στο αρχικό μας πρόγραμμα, αλλά προέκυψε και δεν το μετανιώσαμε.

Στα 23 της χρόνια και με μόλις δύο δίσκους στο ενεργητικό της, με πολύ καλή αποδοχή από κοινό και κριτικούς, η Lucy Dacus μας παρουσίασε τον πιο πρόσφατη δουλειά της, με τίτλο “Historian” (Matador Records, 2018). Ενδιαφέροντες στίχοι που αφηγούνται καθημερινά μικρά ή μεγαλύτερα δράματα, αλλά χωρίς μελοδραματισμό και με ιδιαίτερη ευαισθησία. Προσεγμένες συνθέσεις με εξάρσεις που εκπλήσσουν ευχάριστα και μια φωνή γλυκιά και ζεστή, με μια χροιά που μερικές φορές θυμίζει κάτι από Joni Mitchell.

 

190606-lucy-dacus-nos-primavera-sound-day3-2

Photo by Henrique Pratas

 

Night Shift, Addictions, I Dont Wanna Be Funny Anymore (το τελευταίο από τον προηγούμενο δίσκο της, “No Burden”) και This Αin't Μy Ηome Αnymore, με την εισαγωγική εξομολόγηση ότι το κομμάτι αυτό εκφράζει τις στιγμές απελπισίας που ένιωσε ως Αμερικανίδα κατά την εκλογή του Trump – και δεν ήταν η μόνη που εξέφρασε την απογοήτευσή της για το θέμα αυτό στο φεστιβάλ.

 

190606-lucy-dacus-nos-primavera-sound-day3-6

Photo by Henrique Pratas

 

Στο setlist χώρεσαν και δύο νέα κομμάτια τα My Mother & I καθώς και μια όμορφη διασκευή του La Vie En Rose, που αποτελεί μέρος ενός νέου project με κομμάτια αφιερωμένα σε μέρες γιορτής – του Αγίου Βαλεντίνου, στην προκειμένη περίπτωση.

Ένα ευχάριστο live από μια μουσικό που αξίζει την προσοχή μας.

 

190606-lucy-dacus-nos-primavera-sound-day3-4

Photo by Henrique Pratas

 

 

Jorge Ben Jor

Η Βραζιλία είναι η μόνιμη επίτιμη καλεσμένη του NOS Primavera και η φετινή έκδοση δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Μετά από την εκπληκτική Elza Soares το 2017 και τους πολύ καλούς Metá Metá για δύο συνεχόμενες χρονιές, το 2017 και το 2018, σειρά είχαν φέτος οι O Terno και ο ζωντανός θρύλος της βραζιλιάνικης μουσικής, Jorge Ben Jor. Και επειδή η μουσική της συγκεκριμένης χώρας μας τραβάει σαν μαγνήτης, από το Super Bock stage μεταφερθήκαμε στο διπλανό NOS, για να γίνουμε αυτόπτες μάρτυρες αυτού που φανταζόμασταν ως μια ιστορική στιγμή.

 

190606-jorge-ben-jor-nos-primavera-sound-day3-9

Photo by Henrique Pratas

 

Με κάτι παραπάνω από τρεις δεκαετίες μουσικής καριέρας, περισσότερους από 30 δίσκους και αξιοζήλευτες συνεργασίες στο ενεργητικό του, ο εβδομηνταεφτάχρονος πλέον Jorge Ben έχει ήδη περάσει στην ιστορία της MPB και πιθανότατα της μουσικής σε παγκόσμιο επίπεδο.   

 

190606-jorge-ben-jor-nos-primavera-sound-day3-3

Photo by Henrique Pratas

 

Στη σκηνή του NOS εμφανίστηκε με την εξαμελή μπάντα του, από την οποία ξεχωρίσαμε τον ακούραστο ντράμερ με τον άσβεστο ενθουσιασμό του, και μας προσέφερε ένα προφανώς αναδρομικό set με εκτελέσεις από γνωστές (τουλάχιστον για την πλειοψηφία του κοινού) συνθέσεις του. Take It Easy My Brother Charles, País Tropical, Do Leme Ao Pontal, Chove Chuva (οι αναφορές στη βροχή μας ακολουθούσαν) και, φυσικά, το αειθαλές Mas Que Nada.

 

190606-jorge-ben-jor-nos-primavera-sound-day3-1

Photo by Henrique Pratas

 

Γερές δόσεις από samba rock και bossa nova˙ κέφι και γιορτινή ατμόσφαιρα όπως ίσως μόνο οι Βραζιλιάνοι μουσικοί ξέρουν να δημιουργούν. Και όμως, μέσα σε όλο το ρυθμικό πανδαιμόνιο και την ικανοποίηση ότι ζούσαμε μια «ιστορική» στιγμή, κάτι έλειπε. Ακόμα δεν είναι πολύ ξεκάθαρο το γιατί, απλώς αναπόφευκτα και ίσως λίγο άδικα επιστρέφουμε στις ανεξίτηλες εικόνες από τη συναυλία της Elza Soares. Η συγκεκριμένη σύγκριση μπορεί να μην έχει πολύ νόημα, αλλά οι προσδοκίες μας έπαιξαν άσχημο παιχνίδι πάλι.

 

190606-jorge-ben-jor-nos-primavera-sound-day3-2

Photo by Henrique Pratas

 

 

Kate Tempest

Να ξεκινήσουμε λέγοντας ότι, ενδεχομένως για λόγους καθαρά υποκειμενικούς, το live της Kate Tempest ήταν τελικά από τα αγαπημένα μας στο φετινό NOS Primavera. Επίσης, να τονίσουμε ότι το συνιστούμε ανεπιφύλακτα στους αναγνώστες, συγκεκριμένα σε όσους και όσες μιλούν έστω και μέτρια Αγγλικά – ό,τι χάνουμε «στην μετάφραση» αναπληρώνεται από την ατμόσφαιρα και από λίγη προετοιμασία στο σπίτι, αλλά μια βασική γνώση της γλώσσας είναι μάλλον απαραίτητη. Και τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η εμφάνισή της είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει μόλις 20 λεπτά μετά την έναρξη του απόλυτου και ίσως πιο πολυαναμενόμενου show της καλλιτέχνιδας με το μεγαλύτερο hype στα δύο Primavera Sound σίγουρα και πιθανότατα εκτός ιβηρικών συνόρων: μιλάμε φυσικά για τη Rosalía.

 

190606-kate-tempest-nos-primavera-sound-day3-2

Photo by Henrique Pratas 

 

Απέναντι – μεταφορικά και κυριολεκτικά, αφού το SEAT stage βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το κεντρικό NOS – σε ένα τέτοιο «μεγαθήριο» και ενώ ο κόσμος εξακολουθούσε να συρρέει μαζικά προς την αντίθετη κατεύθυνση, η τριαντατριάχρονη Βρετανίδα υποδέχτηκε τους σαφώς μειοψηφούντες ρομαντικούς outsiders σε ένα λιττό και απέριττο σκηνικό, το οποίο φιλοξενούσε την ίδια και την συνεργάτιδά της στα πλήκτρα.

 

190606-kate-tempest-nos-primavera-sound-day3-5

Photo by Henrique Pratas 

 

Θυελλώδης. Το καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο της ταιριάζει απόλυτα. Και δεν μιλάμε απλώς για την ιλιγγιώδη ταχύτητα με την οποία είναι ικανή να προφέρει στίχους όταν οι περιστάσεις το απαιτούν˙ μιλάμε για τα θυελλώδη συναισθήματα τα οποία είναι ικανή να μεταδώσει, με μόνη βοήθεια τις μελωδίες που ντύνουν την ποίησή της – όταν δεν την απαγγέλλει a capella. Hip-hop, dubstep και ποίηση, από εκείνη που μπορεί να διδαχθεί στα σχολεία, να κερδίσει βραβεία, και να γεμίσει ανθολογίες σε βιβλιοθήκες αλλά κυρίως καρδιές και μυαλά...

 

190606-kate-tempest-nos-primavera-sound-day3-6

Photo by Henrique Pratas

 

Θυμίζοντας κάτι από Anne Clark (τηρουμένων των αναλογιών, και ο συσχετισμός είναι τόσο τετριμμένος όσο και αναπόφευκτος), χωρίς αμφιβολία γέμισε τις καρδιές και τα μυαλά όσων παρακολούθησαν την ερμηνεία της εκείνο το Σαββατόβραδο. Γιατί η ποίησή της δεν θα μας είχε αγγίξει τόσο χωρίς την ερμηνεία της, και είχαμε μια μικρή αμφιβολία, είναι η αλήθεια, για το πώς θα μπορούσε να παρουσιάσει ένα τόσο ιδιαίτερο set χωρίς να χάσει την προσοχή του κοινού. Η θεατρικότητά της ήταν κάτι που πραγματικά μας εξέπληξε.

Το setlist περιλάμβανε κομμάτια από το “Let Them Eat Chaos”  αλλά είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε και ένα μέρος από το ολοκαίνουριο “The Book of Traps and Lessons”, πριν την κυκλοφορία του, που πραγματοποιήθηκε στις 14 Ιουνίου. Ketamine for Breakfast, Europe Is Lost, Holy Elixir και ένα Ι Trap You, ένα ποιητικό δοκίμιο (!) για την αγάπη, κατευθείαν από τα σωθικά. “Love is a self-made trap...”

Για τον αποχαιρετισμό, συγκλονιστικό το People’s Faces, ιδανική κορύφωση στο συναισθηματικό κρεσέντο που είχε χτιστεί την προηγούμενη ώρα. “There’s so much peace to be found in people’s faces...”. Δεν ξέρουμε αν αληθεύει, αλλά εκείνες μας αποχαιρέτισαν και έφυγαν από τη σκηνή αγκαλιασμένες. Εμείς παραμείναμε, προσπαθώντας να συνέλθουμε.

 

190606-kate-tempest-nos-primavera-sound-day3-3

Photo by Henrique Pratas

 

 

Modeselektor   

Παραμονή λοιπόν στο SEAT stage και αναμονή για την συνάντησή μας με τους παλιούς μας γνώριμους και αγαπημένους πλέον Gernot Bronsert και Sebastian Szary ή αλλιώς Modeselektor. Οι συστάσεις περιττεύουν για ένα από τα γνωστότερα και πιο αγαπημένα σχήματα της electronica στην Ευρώπη και, αναμφίβολα, στην Ελλάδα. Πρωτοπόρο, τολμηρο, ιδιοφυές, το duo από το Βερολίνο πέρασε για μία ακόμη φορά από τα δύο σημαντικότερα φεστιβάλ της Ιβηρικής για να μας χαρίσει μια μοναδική οπτικοακουστική εμπειρία, κατά την προσφιλή του συνήθεια.

 

190606-modeselektor-nos-primavera-sound-day3-2

Photo by Henrique Pratas

 

Οχτώ χρόνια μετά την κυκλοφορία του τελευταίου studio album τους, “Monkeytown”, διάστημα κατά το οποίο φυσικά και δεν παρέμειναν αδρανείς – το περίφημο project των Moderat κάθε άλλο παρά με αδράνεια μπορεί να παραλληλιστεί – φέτος επέστρεψαν με το εξαιρετικό “Who Else” (Monkeytown Records), επιστρέφοντας ταυτόχρονα στις ρίζες τους, με πιο «σκληρό» techno προσανατολισμό, χωρίς βέβαια να αποκλείουν στοιχεία dubstep, grime ή ακόμα και hip-hop (κλπ κλπ, όπως πάντα!), απομακρυνόμενοι πάντως από τα ονειρικά και ατμοσφαιρικά μονοπάτια των Moderat.

 

190606-modeselektor-nos-primavera-sound-day3-6

Photo by Henrique Pratas

 

Αντίστοιχο ήταν λοιπόν και το set που μας προσέφεραν και στη σκηνή του NOS Primavera. Δυνατό ξεκίνημα με ένα επιβλητικό One United Power, ανοιχτή πρόσκληση για χορό την οποία το κοινό αποδέχτηκε ευχαρίστως , αφού δεν έλειπαν ούτε η όρεξη ούτε ο χώρος για κάτι τέτοιο.

 

190606-modeselektor-nos-primavera-sound-day3-4

Photo by Henrique Pratas

 

Δεν χρειάστηκε περισσότερη ώρα για ζέσταμα. Ο Szary απομακρύνθηκε από τα decks υπό τους ήχους του I Am Your God και, επιστρατεύοντας το ερμηνευτικό του ταλέντο, υποδύθηκε τον αυταρχικό θεό-τιμωρό, έναν ρόλο που φάνηκε ότι πήρε αρκετά στα σοβαρά, όταν άρχισε να μας καταβρέχει με ένα μπουκάλι νερό που κρατούσε στα χέρια του – ελλείψει κεραυνών, υποθέτουμε – σα να μη μας έφτανε η καταιγίδα που είχαμε φάει δυο μέρες νωρίτερα. Καταιγιστικό πάντως ήταν και το υπόλοιπο set, που συνεχίστηκε για κάτι περισσότερο από μία ώρα, αν και δυστυχώς δεν μπορούσαμε να μείνουμε μέχρι το τέλος του: ακριβώς απέναντι, στην κεντρική σκηνή του NOS μας περίμενε η πολυαναμενόμενη headliner της βραδιάς, και κύματα κόσμου ήδη αρχίσει να συρρέουν προς το μέρος της.

Αλλά η σχέση μας με το φοβερό duo Bronsert και Szary φυσικά και δεν τελειώνει εδώ˙ είμαστε σίγουροι ότι πολύ σύντομα θα μας δοθεί η ευκαιρία να τους απολαύσουμε ξανά ζωντανά, για περισσότερη ώρα. Όπως και οι τυχεροί που θα βρεθούν στην πρώτη έκδοση του Sónar Athens, που θα πραγματοποιηθεί στις 11 και 12 Οκτωβρίου. Οι Modeselektor θα είναι εκεί και, σε περίπτωση που δεν γίναμε αρκετά σαφείς... μην τους χάσετε!

 

190606-modeselektor-nos-primavera-sound-day3-5

Photo by Henrique Pratas

 

 

Erykah Badu

Δύο δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του “Baduizm”, που κέρδισε κοινό κριτικούς και δύο βραβεία Grammy, και της εξασφάλισε μια περίοπτη θέση στο διεθνές μουσικό στερέωμα, η Erica Abi Wright a.k.a Erykah Badu έχει κερδίσει με το σπαθί της τον τίτλο της ιέρεια της neo-soul, όπως και αυτόν της ντίβα. Ως ντίβα λοιπόν χρειάστηκε να την περιμένει ένα αρκετά στριμωγμένο πλήθος –για τα δεδομένα του NOS Primavera – για σχεδόν μία ώρα, λόγω μιας καθυστέρησης  της οποίας τα αίτια δεν καταφέραμε να διαλευκάνουμε ακόμα. Αλλά ακριβώς επειδή πρόκειται για την Erykah Badu, δεν χρειάστηκαμε παραπάνω από τις πρώτες νότες του Hello και μια γλυκειά συγγνώμη για να σβηστεί από τη μνήμη μας οριστικά η αναμονή που μας είχε βασανίσει.

 

190606-erykah-badu-nos-primavera-sound-day3-3

Photo by Henrique Pratas 

 

Η φωνή της, καρπός πηγαίου ταλέντου αλλά και πολύχρονης δουλειάς, ήταν πραγματικά άψογη καθ’όλη τη διάρκεια του live – χωρίς να θέλουμε να την υποτιμήσουμε, αυτό προφανώς έχει να κάνει και με τους εξαιρετικούς τεχνικούς της αλλά και με την εμπειρία της. Η παρουσία της θα ήταν ικανή να γεμίσει ολόκληρη τη σκηνή, ακόμα κι αν δεν ήταν περιτριγυρισμένη από κάμποσους μουσικούς με τους οποίους πάντως έδειχνε να έχει πολύ καλή επικοινωνία.

 

190606-erykah-badu-nos-primavera-sound-day3-5

Photo by Henrique Pratas

 

Ντυμένη με φαρδιά ρούχα και χωρίς παπούτσια, επιδόθηκε σε παθιασμένες afro-contemporary χορογραφίες, με απίστευτη ενέργεια και, κυρίως, θεατρικότητα. Appletree, Love of My Life και ένα On & On που ξεσήκωσε μέχρι και τις πέτρες και ειδική αφιέρωση στο «πιο αγαπημένο της σχήμα», τους γνωστούς και μη εξαιρετέους Outkast. Χιουμοριστική στιγμή, ο εντοπισμός από την Badu του ενοχλητικού drone που μας γυρόφερνε τις τελευταίες τρεις μέρες, και που, σύμφωνα με την ίδια, ήταν της CIA!!

 

190606-erykah-badu-nos-primavera-sound-day3-8

Photo by Henrique Pratas 

 

Window Seat, Out Of My Mind, Just In Time, και Other Side of The Game, και οι επευφημίες του κοινού ανανέωναν την ενέργειά της. Υπήρξαν στιγμές που θα μπορούσε να πει κανείς ότι το show έχανε σε ένταση και συνοχή, καθώς την παρακολουθούσαμε να περιφέρεται στη σκηνή, να χειρονομεί και να χορεύει, αλλά ο μαγνητισμός που ασκούσε η παρουσία της και η προσμονή για την επόμενη «έκπληξη» του set, διατηρούσαν τον ρυθμό – ούτως ή άλλως παρών, από μουσικής άποψης – αμείωτο. Οι ιστορίες και σχόλια που μοιράστηκε μαζί μας, κάθε άλλο παρά πλήξη μας προκάλεσαν. Η δε κάθοδός της από τη σκηνή και η παραμονή της κοντά στο κοινό προκάλεσε ένα μικρό παραλήρημα. Το βίντεο από το παιχνίδι της με τον κάμεραμαν του live, από την άλλη, το ψάχνουμε πυρετωδώς...

 

190606-erykah-badu-nos-primavera-sound-day3-4

Photo by Henrique Pratas 

 

Όσο για την μεγάλη καθυστέρηση, θεωρούμε ότι μας αποζημίωσε: για κάτι παραπάνω από μιάμιση ώρα (με δύο encore) μοιράστηκε μαζί μας την απίστευτη μουσική της, με προφανή επαγγελματισμό μεν, που όμως δεν επισκίασε το πάθος της. Σε τελική ανάλυση, μιλάμε για μια σημαντικότατη φιγούρα της μουσικής, από την οποία ενδεχομένως κάποιοι να περίμεναν τα πυροτεχνήματα ή και τις εναέριες επιδείξεις F-16 που δεν έγιναν ποτέ. Κατά την ταπεινή μας γνώμη, και παρά την κούραση που μας διακατείχε, ήταν από τα πιο απολαυστικά live του φετινού NOS Primavera Sound.

 

Δε μένει λοιπόν παρά να ευχηθούμε... «και του χρόνου»!

 

Venue: Parque da Cidade, Porto, Portugal

Dates: 06 - 08.06.2019

Author: Katerina Soumani

Photos by Enrique Pratas

Hosted by Primavera Sound 

 

We would like to thank Catarina and the communications department of NOS Primavera Sound in Portugal for the kind invitation that we had the opportunity to cover officially for a third consecutive year one of Europe's top festivals in beautiful Porto.

Σχετικά άρθρα