ClockSound
Search
facebook twitter youtube rss instagram

Max Cooper - Live @ SNFCC, Athens

Υπάρχει στις μέρες μας και ειδικότερα στη χώρα μας μια "ανάγκη" ή και τάση για την επιβίωση της εναλλακτικής ποπ-ροκ και ηλεκτρονικής μουσικής με τη μορφή που είχαμε είχαμε εξοικειωθεί τις προηγούμενες δεκαετίες, και έστω και μέχρι την προηγούμενη δεκαετία. Αυτό πιστεύω ότι οφείλεται κυρίως στις περιορισμένες προσλαμβάνουσες που έχουμε σαν κοινό, και δικαιολογημένα, μιας και η χώρα μας δεν είναι γεωγραφικά προσιτή ώστε να παρακολουθούμε από κοντά μουσικούς που αποτελούν τους κύριους εκφραστές του σύγχρονου ήχου, την κατάλληλη χρονικά στιγμή.

Για παράδειγμα πέρσι είχαμε την τύχη να καλύψουμε ένα από τα 4 συνεχόμενα live του -μεγάλου πλέον- Four Tet στο Village Underground και να ζήσουμε μια εμπειριά αξέχαστη, μια εμπειρία που πέρα από επίκαιρη ήταν και ονειρεμένη. Κατ' ουσίαν μια ζωντανή εμφάνιση ενός ηλεκτρονικού μουσικού με τη συνοδεία εξοπλισμού που ταίριαζε απόλυτα με το σήμερα και τους ήχους που πλέον έχουμε "εξοικειωθεί". Και αυτοί πλέον που ακούγονται καλύτερα στα αυτιά μας δεν είναι οι ήχοι του '60, 70', 80' ή και του '90. Πλέον οι σύγρονοι ήχοι, όποιοι και να είναι αυτοί, έχουν αλλάξει τον τρόπο που ακούμε ό,τι ακούμε και πως αντιλαμβανόμαστε τη μουσική και ειδικότερα μια ζωντανή εμφάνιση.

Και μια σύντομη ακόμα νύξη περί μουσικής εξέλιξης: ξέρετε στη σύγχρονη εποχή σημαντικούς ζωγράφους που να αναπαράγουν ιμπρεσιονισμό; Όχι, ξέρουμε όμως ότι οι Ιμπρεσιονιστές αποτελούν αστείρευτη έμπνευση και επιρροή.

Α, και επίσης... ο Thom Yorke ενθουσιάστηκε με την Billie Eilish...

 

max-cooper-snfcc-athens-03

Photo by Maria Kokkinou 

 

Max Cooper

Στα τη φοβερής παράστασης που παρέδωσε ο Max Cooper την περασμένη Δευτέρα 09.12 στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος και νέο σπίτι της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Λίγους μήνες μετά την επίσης εξαιρετική του εμφάνιση στα St. Paul's Sessions, μας άφησε με ανοικτό το στόμα με το αποτέλεσμα που προ-ετοίμασε. Αποτελώντας έναν από τους πιο γνωστούς και κυρίους εκφραστές της σύγχρονης ηλεκτρονικής σκηνής, ο Cooper το βράδυ της Δευτέρας μας παρέδωσε μια περφορμανς που όμοιά της δεν είχαμε προσωπικά ξαναδεί, από την άποψη βέβαια των visuals.

Με 2 επιφάνειες / layers από προτζέκτορες που απεικόνιζαν τα οπτικά εφέ σε video mode κυρίως, ένας στο background και στην πλάτη του Cooper και ο άλλος στο επίπεδο της αυλαίας. Δημιουργείτο η αίσθηση μιας τρισδιάστατης απεικόνισης σε μια άρτια επιμελημένη δουλειά. Η επιμέλεια των visuals ήταν άψογη και τις περισσότερες φορές σε πλήρη αρμονία και ακολουθία με τους ήχους της νέας του δουλειάς "Yearning for the Infinite".

 

 

Όπως διαπιστώνετε και από το φωτογραφικό υλικό, στο επίπεδο της αυλαίας ο προτζέκτορας κάλυπτε και μέρος των μπροστινών καθισμάτων καθ' ύψος των εξωστών με αποτέλεσμα να δημιουργείται η αίσθηση μιας τρισδιάστατης απεικόνισης και σε πλάτος και σε βάθος. Ενόσω παρακολουθούσαμε φέρναμε στο νου μας τον ίδιο να προσφέρει τις σκέψεις των τοπίων και εικόνων που θα ήθελε να εμφανίζονται με αποτέλεσμα την όλη αυτή οπτική εμπειρία που ζήσαμε.

 

max-cooper-snfcc-athens-08

Photo by ClockSound

 

Η ηλεκτρονική οπτικο-ακουστική παράσταση που έδωσε Cooper πιστεύω ότι ανεξάρτητα των εντυπώσεων που άφησε, δείχνει αναμφισβήτητα το μέλλον και καλλιτέχνες σαν κι αυτόν θυμίζουν ότι πλέον η μουσική προχωράει και έχουμε "ανάγκη" από νέους ήχους και νέες ζωντανές εμπειρίες. Τα οπτικά εφέ και βίντεο διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο πλέον στη σύγχρονη ζωντανή εμπειρία του εκάστοτε θεατή και λάτρη κατ' αρχάς της μουσικής.

 

max-cooper-snfcc-athens-04

Photo by Maria Kokkinou 

 

Ο Κούπερ ήρθε στην Αθήνα για 2η φορά ελέω Plisskën Festival για να παρουσιάσει τη νέα του δουλειά "Yearning for the Infinite". Η δουλειά αυτή ουσιαστικά ανατέθηκε και υποστηρίχθηκε από το περίφημο Barbican Center, στο οποίο είχαμε την τύχη πέρσι να δούμε τον Nils Frahm. Η αυτή μουσική εμπειρία δεν διέφερε ακουστικά από την ηχογραφημένη, αλλά η ένταση και η πολλές φορές "τρισδιάσταση" αίσθηση του ήχου μας αγκάλιαζε. Παρακολούθησα τα πρώτα λεπτά από την 4η μόλις θέση, μετά από λίγη ώρα όμως μεταφέρθηκα στο πίσω μέρος της πλατείας, όπου και τότε μόνο κατάφερα να δω και να αισθανθώ στην ολότητά του το πλήρες οπτικο-ακουστικό αποτέλεσμα της δουλειάς.

 

max-cooper-snfcc-athens-05

Photo by Maria Kokkinou 
 

Η όλη παραγωγή ήταν εξαιρετικά δουλεμένη και το αποτέλεσμα στα όρια του αψεγάδιαστου. Το μόνο μείον ίσως να ήταν μια έλλειψη "έντασης" που είχε βγάλει στη Αγγλικανική Εκκλησία, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες μιας και εγώ δεν είχα παρευρεθεί. Εκεί βέβαια είχε την δυνατότητα να παίξει πιο ελεύθερα και από μια ευρύτερη γκάμα κομματιών του.

Στο Στ. Νιάρχος τα πράγματα ήταν κατ' ουσίαν προδιαγεγραμμένα μουσικά και ο ίδιος φαινόταν να έχει περισσότερες έννοιες στο κεφάλι του, πέραν της μουσικής περφόρμανς. 

Ευχαριστούμε εδώ, πέραν της ευγενικής τους πρόσκλησης, το Plisskën που μας δίνει την ευκαιρία να βλέπουμε από κοντά καλλιτέχνες που διαμορφώνουν κ εξελίσσουν τον σύγχρονο ήχο. Και δεν είναι λίγα αυτά τα ονόματα το τελευταίο διάστημα (βλ. Nils Frahm, Floating Points, Com Truise και πολλοί άλλοι).

Αναμένουμε σε ανάλογη συνέχεια!

 

Venue : Stavros Niarchos Foundation Cultural Center, Athens
Date: 09.12.2019
Photos by Maria Kokkinou & ClockSound
Hosted by Plisskën Festival  

 

max-cooper-snfcc-athens-02

Photo by Maria Kokkinou 

 

max-cooper-snfcc-athens-06

Photo by ClockSound

 

max-cooper-snfcc-athens-07

Photo by ClockSound

 

max-cooper-snfcc-athens-09

Photo by ClockSound

 

max-cooper-snfcc-athens-10

Photo by ClockSound

 

max-cooper-snfcc-athens-11

Photo by ClockSound

 

Σχετικά άρθρα

Banner
Banner