ClockSound
Search
facebook twitter youtube rss instagram

Hania Rani - Live @ Jardín Cervezas Alhambra, Madrid (gr + eng)

Το κύμα καύσωνα των τελευταίων ημερών αναπόφευκτα δυσκολεύει και επιβραδύνει τους ρυθμούς της πόλης, αλλά δεν είναι αρκετό για να μας κρατήσει μακριά από τα πολυάριθμα μουσικά δρώμενα του καλοκαιριού, που έτσι αποδεικνύεται «καυτό» τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά.

Την Τετάρτη 26 Ιουνίου, και ενώ η αποχαιρετιστήρια περιοδεία του Elton John, που έκανε μια στάση από το Wizink Center της Μαδρίτης, μονοπωλούσε την προσοχή των μουσικών μέσων, το ClockSound κατευθύνθηκε προς στο ανακαινισμένο Palacio Gans, όπου πρόσφατα εγκαινιάστηκε ο χώρος Jardin Cervezas Alhambra, για να ακούσει ένα άλλο, τελείως διαφορετικό πιάνο: αυτό της νεαρής Πολωνής μουσικού Hania Rani.

Ένα ακόμα εξαιρετικά ενδιαφέρον live που μας έφερε η διοργανώτρια Estrecho Cultural, τα μέλη της οποίας ευχαριστούμε θερμά για την πρόσκλησή τους να καλύψουμε επίσημα τη συναυλία. Και φυσικά θα είμαστε σε εγρήγορση για τις επόμενες συναυλίες που μας επιφυλάσσουν, οι οποίες προβλέπονται εξίσου ενδιαφέρουσες.

 

190626-hania-rani-madrid-14

Photo by Henrique Pratas


Η εικοσιεννιάχρονη Hania Rani (κατά κόσμον Hania Raniszewska), με σπουδές τόσο στην κλασική όσο και στην τζαζ αλλά και ηλεκτρονική μουσική και επιρροές που περιλαμβάνουν από τον Chopin και τον Schostakovitch μέχρι τους Moderat, Miles Davis και Nils Frahm, είναι μια ανερχόμενη εκπρόσωπος της νεοκλασικής και πειραματικής σκηνής. Αν και η ίδια προτιμά να μη δίνει τόση σημασία στις ταμπέλες και τις περίπλοκες γραμμές που χωρίζουν τη μουσική σε κατηγορίες. 

 

190626-hania-rani-madrid-16

Photo by Henrique Pratas 

 

Ο χώρος, ο οποίος δεν προορίζεται αποκλειστικά για συναυλίες, αν και πολύ προσεγμένος, ίσως να μην ήταν ο ιδανικός για ένα live του συγκεκριμένου είδους. Η αλήθεια είναι ότι μας έλειψε λίγη περισσότερη ησυχία (ο θόρυβος από τις μπάρες γύρω μας ήταν συνεχής) και μας περίσσεψε ο φυσικός φωτισμός, το οποίο είχε ως συνέπεια, μεταξύ άλλων, να μην μπορέσουμε να εκτιμήσουμε τα πολύ ατμοσφαιρικά οπτικά εφέ που συνόδευαν ζωντανά την ερμηνεία της Rani, δια χειρός Pao Durán.

Ο διακεκριμένος και γνωστός (στην Ισπανία τουλάχιστον) μουσικός δημοσιογράφος Ángel Carmona ανέλαβε να «σπάσει τον πάγο» και να μας συστήσει την Hania Rani μέσα από μια σύντομη συνέντευξη επί σκηνής. Μάθαμε, μεταξύ άλλων, ότι ο νέος και πρώτος προσωπικός της δίσκος της “Esja”(Gondwana Records, 2019), στον οποίο βασίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου το set, ηχογραφήθηκε στο σπίτι της. Αυτό, σύμφωνα με την ίδια, έχει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι η όλη διαδικασία εξελίσσεται με πολύ λιγότερη πίεση, πιο φυσικά. Μέρος αυτής της φυσικότητας είναι επίσης οι πραγματικοί ήχοι που περιλαμβάνονται στον δίσκο, ως ιδανικό ηχητικό φόντο για τις συνθέσεις της: φωνές παιδιών που παίζουν, τιτιβίσματα πουλιών και ο ήχος από τον μηχανισμό του ίδιου του πιάνου δένουν αρμονικά με την αιθέρια μουσική της και την ακολουθούν στις ζωντανές εκτελέσεις της.

 

190626-hania-rani-madrid-11

Photo by Henrique Pratas 

 

Η Rani, απλά ντυμένη και πολύ φιλική παρά την ντροπαλότητά της, πήρε θέση μπροστά στο πιάνο και αμέσως η διακριτική παρουσία της μετουσιώθηκε σε μια πλήθωρική φιγούρα που μας καθήλωσε, παρά τις μικρές περισπάσεις από τον χώρο. Η φωνή της, αψεγάδιαστη, ήταν σε απόλυτη αρμονία με τον ήχο του πιάνου. Αν και οι συνθέσεις του δίσκου, στην πλειονότητά τους, μας υποβάλλουν σε ένα είδος μελωδικού διαλογισμού και μας μεταφέρουν νοητά σε γαλήνια φυσικά τοπία – για παράδειγμα, η οροσειρά Bieszczady της γενέτειράς της ήταν η άμεση έμπνευση για το Biesy  – δεν λείπουν και οι μικρές εξάρσεις που ανεβάζουν τον ρυθμό του ταξιδιού, σαν μια γρήγορη πτήση που μετατρέπει τις ίδιες εικόνες σε αλληλοδιαδεχόμενες εναέριες λήψεις: κάπως έτσι νιώσαμε να μας παρασύρει το Hawaii Oslo, προς το τέλος του set.

 

190626-hania-rani-madrid-18

Photo by Henrique Pratas 

 

To εισαγωγικό κομμάτι του δίσκου, Sun, μινιμαλιστικό όσο και δυνατό, ήταν το τελευταίο στο setlist της βραδιάς και παράλληλα το σύνθημα της επιστροφής από το μαγικό ταξίδι που μας προσέφερε με τις αριστοτεχνικά εκτελεσμένες συνθέσεις της.

Αποχωρήσαμε από την αίθουσα με μια αίσθηση γαλήνης αλλά και την βεβαιότητα ότι θα ξανασυναντήσουμε την Hania Rani πολύ σύντομα, είτε σε μια ήπιων τόνων ακουστική εμφάνιση όπως αυτή είτε σε ένα καλοκαιρινό φεστιβάλ πλάι σε μεγάλα ονόματα.

 

190626-hania-rani-madrid-1

Photo by Henrique Pratas

 

Venue: Jardín Cervezas Alhambra, Madrid

Date: 26.06.2019

Hosted by: Estrecho Cultural

Photos by: Henrique Pratas 

 

English Version

 

The heat wave of the last few days has inevitably slowed down the city’s pace and has made everything harder, but it is by no means enough to keep us away from this summer’s multiple events and activities, which in turn add some metaphorical “heat” to the actual one. On Wednesday 26, and while Elton John’s farewell tour, which included a stop at the Wizink Center in Madrid, engrossed the local media’s attention, ClockSound made its way to the Palacio Gans building, where the Jardin Cervezas Alhambra space was recently inaugurated, in order to lend an ear to another, completely different piano: that played by young Polish musician and composer Hania Rani.

Yet another really interesting live show brought to us by Estrecho Cultural, the members of which we sincerely thank for kindly inviting us to cover the event. Needless to say, we’ll be watching out for their upcoming events, which we’re sure will be just as exciting.

 

190626-hania-rani-madrid-14Photo by Henrique Pratas

 

Twenty-nine-year-old Hania Rani (a.k.a Hania Raniszewska), is an emerging pianist and composer, representing mostly the neo-classical /experimental music scene - although she doesn’t seem to be very much into the labels and convoluted lines used to break down music into (sub-) genres. Classically-versed and with additional training in jazz and electronic music, her influences range from Chopin and Schostakovitch to Moderat, Miles Davis and Nils Frahm –and that’s quite a few different genres, if we may note.   

 

190626-hania-rani-madrid-16

Photo by Henrique Pratas 

 

The venue, which is not exclusively destined for live sets, though beautiful and carefully designed, perhaps was not ideal for a concert of this sort. Truth be told, we missed some more quietness (the clinking noises from the surrounding bars were constant) and were a bit put off by the strong natural light flooding the space, which unfortunately prevented us from appreciating the otherwise mesmerizing visual effects that accompanied Rani’s performance, created by Pao Durán.

Prominent music journalist and radio host Ángel Carmona took charge of “breaking the ice” and introduced Hania Rani to the audience, by means of a brief interview. Thus we learned, among other things, that her new album (and also her first solo work), “Esja” (Gondwana Records, 2019), on which the setlist was based almost in its entirety, was recorded in her home. According to Rani herself, this had the great advantage of taking quite a lot of pressure off the whole creative process and making it smoother, more natural. This natural component can also be observed in the real-life sounds included in the recording, which become the ideal background for her compositions: kids playing in the playground, birds tweeting and even the sound of the piano mechanism blend in harmoniously with her etherial music and follow her along at her live performances.

 

190626-hania-rani-madrid-1

Photo by Henrique Pratas  

 

Rani, simply dressed and very friendly despite her shyness, took her place in front of the piano and, at once, her gentle figure turned into a plethoric presence that totally gripped us, despite the small distractions around us. Her voice, flawless, was perfectly in tune with the sound of the piano. Even though most of the album’s compositions subdue us into a melodic meditation of some kind and carry our minds away to peaceful pristine landscapes – as a matter of fact, the Bieszczady mountain range back in her homeland was the direct inspiration for Biesy  – there’s also a few bursts of energy here and there speeding up the pace of the trip, like a swift flight that convert the same images into aerial camera takes in rapid succession: this is pretty much how we felt as we got drifted away by Hawaii Oslo, towards the end of the set.

 

190626-hania-rani-madrid-18

Photo by Henrique Pratas 

 

The introductory track of the album, Sun, both minimal and powerful, was the last of the evening’s setlist and at the same time the signal that marked our return from the magical journey which we were offered through her masterfully performed compositions.

We left the venue with a sense of serenity but also with the certainty that we would meet Hania Rani again soon, be it at an intimate acoustic show like this one or at a blasting summer festival alongside big names.

 

190626-hania-rani-madrid-1

Photo by Henrique Pratas 

 

Venue: Jardín Cervezas Alhambra, Madrid

Date: 26.06.2019

Hosted by Estrecho Cultural

Photos by Henrique Pratas 

 

Σχετικά άρθρα